08/12/2023
Venter du på, at din partner kommer først? Eller er det altid dig, der træder frem først?
👉🏻Når der kører en regnskabstænkning i vores hoveder - hvem og hvor mange gange, og hvis tur er det nu - fratager vi os ofte ansvaret.
👉🏻Vær nysgerrig på, hvad der foregår indeni dig efter konflikten. Hvis det altid er dig, der træder frem først - spørg dig selv hvorfor.
❤️🔥For eksempel ved jeg om mig selv, at efter en konflikt med min partner kan jeg have en følelse af uro, som sandsynligvis stammer fra frygten for at blive forladt. Det skaber et behov for at sikre, at 'vi' er okay. Derfor kan jeg måske skynde mig, fordi jeg ikke kan tåle at mærke ubehag og usikkerhed. Kan det være noget, som er genkendeligt for dig?
❤️🔥Ubehag ved at mærke skyldfølelsen efter konflikten kan også være en grund til, at man skynder sig til sige “undskyld”.
❤️🔥Hvis du derimod venter på, at din partner kommer til dig efter konflikten, kan det være på grund af vrede, følelsen af uretfærdig behandling eller måske følelsen af usikkerhed, forkerthed eller igen skyld.
👉🏻 I sidste ende er det ikke vigtigt, hvem der træder frem først eller sidst. 💥Det er vigtigere at forstå, hvad der får en af jer til altid at træde frem, og den anden til at vente, og hvordan I finder tilbage.
♥️Tag den tid, du har brug for, for at finde ud af, hvordan du først og fremmest vender tilbage til dig selv efter stærke følelser som vrede, og derefter vender tilbage til din partner og taler om, hvad der er sket. ♥️Og her gælder det samme - brug personligt sprog og tal om din oplevelse, vær nysgerrig og lyt til den andens oplevelse - begge er legitime.