08/05/2026
Het is al weer een tijdje geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven over mijn werk als mantelzorgondersteuner.
Elke maandag ga ik nog steeds naar “ Jans”. Dat is inmiddels al bijna 3 jaar vaste prik op de vakanties en feestdagen na. Met mooi weer zoeken we de buitenlucht op, pot koffie mee en gaan. De ene keer naar het bos op zoek naar het blauwborstje, de andere keer een rondje buiten het dorp. De tulpen stonden in bloei dus naar de bollenvelden en de laatste keer regende het pijpenstelen, toen intratuin een bezoekje gebracht. Voor ik wegga zorg ik altijd dat er een maaltijd gekookt is, meestal beslissen we samen wat we gaan koken en doen dan ook de boodschappen in de plaatselijke supermarkt. Vanaf eind april heb ik er een dame bij. Met haar doe ik 1 x per 2 weken boodschappen. Zij in de rolstoel, gewapend met een boodschappenbriefje en 2 tassen en ik die haar voortduw, gaan we op stap. Dat is flink aanpoten. Ze is al een poos niet in de stad geweest dus ze geniet met volle teugen. Vandaag met de auto een rondje gedaan, dat was ook vermoeiend voor haar. Steeds in en uit de auto/rolstoel. Ik wel blij want als ik de spullen allemaal mee had moeten nemen met de rolstoel…..😅
Het is ontzettend leuk en dankbaar werk!
Volgende week een weekje vakantie, een midweekje ontspannen met mijn zussen, met 1 voorwaarde dat er een whirlpool bath in de tuin staat! Voor diegene die de moeite neemt om dit hele verhaal te lezen, ik wens je een heel fijn weekend!
(Ps, foto’s mogen geplaatst met toestemming van betreffende cliënten)