De Kruidennimf

De Kruidennimf Contactgegevens, kaart en routebeschrijving, contactformulier, openingstijden, diensten, beoordelingen, foto's, video's en aankondigingen van De Kruidennimf, Alternatieve en holistische gezondheidsdienst, Abdijstraat 28, Oosteeklo.

Van interesse naar passie: Kruiden en Thee
Kruidenvrouw - Theesommelier

Kruidenmeditaties - Coaching - Opleiding - kruideninfusies en thee (biologisch) zonder pesticiden/chemicaliën - Puur! - zelfsamengesteld, en eventueel op maat

Eergisteren kreeg ik van Ann Vansteenkiste de melding dat de Taiwanese theeboer (-vrouw) voor 2 dagen in België was en e...
24/06/2026

Eergisteren kreeg ik van Ann Vansteenkiste de melding dat de Taiwanese theeboer (-vrouw) voor 2 dagen in België was en een theeproeverij liet doorgaan.

Met liefde voor de ging ik hier graag op in!
Want wie eens kwaliteitsvolle organisch geteelde thee gedronken heeft wil niet meer terug naar iets anders.

Het verhaal van is verbijsterend, maar met een prachtige draai. Het familiebedrijf teelt enkel op natuurlijke wijze en toont hoe het kan met sublieme thee als gevolg!

Ik ging naar huis met, uiteraard, prachtige thee, maar ook met een verhaal. Want thee is niet enkel thee, het is een levenspad, meer dan een plant alleen, meer dan een blad in een glas water die sterke krachten heeft en goed is voor de gezondheid. Het is een zijn.

Het weekend ging stralend voorbij.Van de gezellige LEF-Markt te Kaprijke naar de leuke Wisefairy-beurs aan de kust, waar...
22/06/2026

Het weekend ging stralend voorbij.
Van de gezellige LEF-Markt te Kaprijke naar de leuke Wisefairy-beurs aan de kust, waar de koelere zeelucht deugd deed en de prachtige kerk waar het doorging imponeerde.

Voor ik in “wildpluk-chill-verlof” ga sta ik nog op 1 markt dicht bij huis en 1 kasteelbeurs ietsje verder.

Deze zondag vind je me terug op de te AUGUSTIJNFEESTEN , want infusies bedenken en maken is een ware ambacht met kennis, passie en plezier. Ook thee draag ik nauw in mijn hart met dezelfde elementen (passie, liefde en kennis).

Beide breng ik mee als verkoelend, eerlijk, heerlijk en gezond alternatief. De versie dus.

Nieuw in het gamma komen ook de coldbrew flessen. Hopelijk komt is mijn bestelling tegen dan toegekomen ☺️.

Heb je nog geen einde schooljaar idee, en wil je origineel uit de hoek komen? Shoot, ik help je graag!

Wil je jezelf of iemand anders verrassen? Kom langs, je zal het je niet beklagen!

Tot zondag van 11u tot 18u.

En volgende week heb je nog een kans 😊 op de kasteelbeurs/makersmarkt van Faites Locale te Gentbrugge ☺️

Ken je dat gevoel van pure euforie, van pure trots, van pure pure bevrediging omdat iets lukte?Dat gevoel dat heb ik nu,...
20/06/2026

Ken je dat gevoel van pure euforie, van pure trots, van pure pure bevrediging omdat iets lukte?

Dat gevoel dat heb ik nu, echt waar !

Rustig in een boek aan het bladeren, krijg ik plots een enorme AHA!. Ik loop naar mijn bureau (nu ja vier stappen 🤣) en begin te mengen, toe te voegen en…
BANG er op!

Wat deze gepersonaliseerde infusie zo moeilijk maakte dat de bitterstoffen die er in hoorden, voor de ontvanger wellicht net té bitter zouden zijn.
Door toevoeging echter van 2 kruiden kwam de symbiose, het geheel tot leven en jawel, was ze … KLAAR.

Infusies creëren is magie, rekening houdend met de energieën en stoffen van de natuur maar ook met de energie van de mens, diegene die ontvangt. Ook hou ik altijd rekening met de reguliere medicatie die ingenomen wordt.
Het is dus niet zo maar pief poef, klets en mix, maar een bewust proces. En als je dan het gevoel krijgt zoals ik nu heb, dan … kan je genietend glimlachend en voldaan kijken naar zo een prachtige infusie

Gisteren was het precies inderdaad stilte voor de storm in mijn bos. Welk onweer was me dat erna…Gelukkig vandaag alweer...
20/06/2026

Gisteren was het precies inderdaad stilte voor de storm in mijn bos. Welk onweer was me dat erna…

Gelukkig vandaag alweer een prachtige dag!
Vergeet je niet op tijd te drinken en te koelen?

Dat kan je perfect doen met en . Voor elk wat wils, en met alle nodige inhoudsstoffen er gratis bij.

Voor morgen op de te Wise Fairy staan er al weer wat prachtige voorbeelden in de koelkast klaar en ik leg je met plezier uit hoe je het doet 🌱😉

Wat dacht je van een koude witte thee? De Silver Needle of eentje met jasmijn zoals de Jasmine Dragon?

Heb je toch liever een infusie? Ook daar kan je zeer uitgebreid kiezen. Voor jullie zal ik om te proeven alvast de Elfendans, de Omarm mij en de Ode aan de Liefde meehebben.

Het is zeker een uitstap waard. Kom zeker langs! Zelfs als je een dagje zee gepland hebt kan je dit super combineren (nog even voor de file in te gaan, een beurs meepikken 😃), of even als tussendoor omdat je de koelte wat wil opzoeken. ideaal toch?

Hopelijk tot morgen 🌱🫖🌱🫖

Even stilte voor de storm…Vrijdagnamiddag…Ik ga naar mijn bos en neem mee,Een boek en rooibos-theeAl kan je in principe ...
19/06/2026

Even stilte voor de storm…
Vrijdagnamiddag…
Ik ga naar mijn bos en neem mee,
Een boek en rooibos-thee

Al kan je in principe niet spreken van thee, want rooibos is niet van de theestruik. Ze is de struik “Aspalathus linearis”.
Deze infusie is lekker fris, maar ook heerlijk als je hem warm wilt drinken.

Vandaag kies ik echter voor . Net als morgen trouwens op de en overmorgen op de. te

Voor nu even genieten, lezen (een zeer interessant boek over - traditionele Chinese geneeskunde) en luisteren naar de natuur 🌱🌱🌱 even stil in mezelf zijn en gewoon ZIJN.

Omdat het kan…

Vandaag zag ik zo een mooie, lieve post verschijnen. 😉😃🌱Vanmorgen ging ik het giveaway pakketje afgeven en wat maakte ik...
18/06/2026

Vandaag zag ik zo een mooie, lieve post verschijnen. 😉😃🌱
Vanmorgen ging ik het giveaway pakketje afgeven en wat maakte ik een sprongetje in mijn hart toen ik haar prachtige theehoekje zag 🥰🫖.
Prachtig Veerle-Kurt Geirnaert! En wat een topcadeau kreeg je van je dochters. Je bent nu helemaal into tea and Infusion op de juiste graden 😉

Geniet er van!
Want jij bent het waard!

De testfase is achter de rug…De geur? Zalig fruitigDe kleur? Opwellend en fris…De smaak? Fruitig en fris maar ik mis de ...
17/06/2026

De testfase is achter de rug…
De geur? Zalig fruitig
De kleur? Opwellend en fris

De smaak? Fruitig en fris maar ik mis de kokos …

Deze wordt alvast koel geserveerd met evt wat munt en ondertussen ga ik op zoek naar kokos-verbetering en ik heb al zo een idee 😉

Ondertussen ook bezig met een persoonlijke infusie waar veel bitterstof in moet maar na 2 testing nog geen perfecte match gevonden om de smaak iets milder te maken dus ook dat wordt even nadenken.

Maar ik hou van wat ik doe en vind uitdagingen leuk. 🤜🌱🫖💪🏻

Het beloven warme dagen te worden, en met 3 zonen die volop naarstig aan het studeren zijn, was ik op zoek naar iets waa...
17/06/2026

Het beloven warme dagen te worden, en met 3 zonen die volop naarstig aan het studeren zijn, was ik op zoek naar iets waar ik hen een verfrissende duik kon geven aan hun bureau.

Een fruitinfusie zat nog niet in mijn assortiment maar ik ben me bewust dat dit voor hen op dit moment iets toegankelijker is dan een warme thee of infusie.

Gisteren dus al naarstig aan het bedenken geweest en deze kwam uit mijn handen. Eentje met o.a. ananas, mango, kokosvlokken en gele hibiscus.
Het is echt een praaltje alleen al de geur en de look 😃.

Ze heeft de naam “TropiCool” gekregen.

En nu verder supporteren en positief motiverend handelen, want we weten allen… die laatste loodjes …

Na een rustiger weekend, wat ook wel eens mag, maak ik me klaar voor een gezellig komende week.Het weer zal het toelaten...
15/06/2026

Na een rustiger weekend, wat ook wel eens mag, maak ik me klaar voor een gezellig komende week.

Het weer zal het toelaten om in mijn kruidentuin te werken en dit weekend sta ik op de (h)eerlijke markt te komende zaterdagvoormiddag. De zondag vind je me een hele dag terug aan zee in .

Het beloven drukke weekends te worden de komende weken, want ook Kluizen en Gentbrugge staan nog op de planning maar ik heb er al heel veel zin in 😃

Tot dan?
🌱🫖🌱

Aan alle papa’s groot of klein,Aan alle papa’s van kleine deugnieten tot volwassenen mannen.Alle reikhalzend uitkijkende...
14/06/2026

Aan alle papa’s groot of klein,
Aan alle papa’s van kleine deugnieten tot volwassenen mannen.
Alle reikhalzend uitkijkende papa’s die nu nog naar de bolle buik van de mama kijken of die het oh zo graag zouden willen zijn.
Aan alle papa’s die er niet meer zijn…

We eren jullie vandaag! Voor wie jullie zijn, voor wat jullie doen of deden.

Hier staat voor de papa, waarvan we zo blij zijn dat we hem nog naast ons hebben staan, die ons leven rijker maakt met zijn ideeën en zijn, een exclusieve thee klaar.
Speciaal voor vandaag, wordt er genipt aan een biologische thee van 1981 van Curiosithee. Een thee uit mijn privé-collectie, van het geboortejaar van Stijn (mijn man).

Een verwennerij op zijn plaats. 🫖🫖🌱🌱🌱

Adres

Abdijstraat 28
Oosteeklo
9968

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer De Kruidennimf nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact De Praktijk

Stuur een bericht naar De Kruidennimf:

Delen