25/09/2024
Kender du det, når en samtale føles overfladisk og du savner dybde? Tiden i brugte sammen måtte gerne have føltes mere meningsfuldt, på en eller anden måde.. Du ville måske gerne tættere på den anden. Det kan være svært, især i nye relationer. Det var måske nemmere dengang vi var yngre?
Der er overhovedet ikke noget galt med small talk, og jeg har faktisk selv fundet en stor glæde ved det med tiden. Og jeg har fundet ud af, hvor meget det egentlig handler om min egen tilstand og nærvær.
Men - HVIS man godt kunne tænke sig, at komme lidt tættere på én, så kan det være en god idé at være mere åben og sårbar selv - at turde fortælle om noget, som betyder noget for én, eller gå mere i dybden.
Jeg har i hvert fald lagt mærke til, at åbenhed og sårbarhed smitter. Forleden dag blev jeg helt overrasket over, hvor meget jeg åbnede op overfor en ny veninde. Og én af grundene var helt sikkert, at hun selv delte meget af sig selv og samtidig spurgte ind og var lyttende og nærværende. Jeg værdsætter virkelig sådan nogle samtaler 🤍