29/05/2026
Hvad nu hvis I ikke har et parforholdsproblem – men blot er uvante med at være i det ukendte sammen?
Dagligt snakker jeg med mænd der tror, de skal vide, og have styr på hvad næste skridt er.
Hvordan problemet skal løse.
Have den rette teknik til at fikse relationen.
Have svaret.
Have kontrol.
For hvis ikke… bliver det utrygt.
Men noget af det, jeg ser igen og igen i parforhold, er dette:
Det er ikke nødvendigvis forholdet, der er problemet.
Det er ubehaget ved ikke at vide.
Utrykheden ved det ukendte.
Ikke at kunne kontrollere.
Ikke at have løsningen.
Ikke at vide, hvordan man “fikser” det.
Og måske er det netop dér, noget nyt kan begynde.
Ikke i at løse problemerne hurtigere.
Men i at blive bedre til at være i det ukendte — sammen.
I går sad jeg med knap 20 mænd fra Mand21 Festival, Danmarks største festival for mænd og vi var overraskende enige om én ting:
Det ukendte er ubehageligt.
Men det er også dér, det største potentiale for vækst, dybere relationer og et mere levende liv gemmer sig.
Så hvis du er træt af at skulle kontrollere og vide det hele…
Og nysgerrig på, hvem du kunne blive, hvis du blev bare lidt bedre til at være i det ukendte…
Så er i dag sidste dag for earlybird-billetter til Mand21.
(Selvfølgelig kan du stadig købe bagefter – det bliver bare lidt dyrere 😉)
“Al fornyelse består i at kaste sig ud i det ukendte.”
— Søren Kierkegaard
Billetter kan købes her:
https://mand21.dk/mand-21-billet