Holmskov Coaching & Psykoterapi

Holmskov Coaching & Psykoterapi Forældre coach/rådgiver, Selvtillids- og selvværdsmentor for børn/unge, terapeut og foredragsholder

Vi søger pr. 1. januar 2025 en ny kollega til vores hyggelige kontor/praksis på Frederiksberg C (tæt på Forum) – måske d...
18/10/2024

Vi søger pr. 1. januar 2025 en ny kollega til vores hyggelige kontor/praksis på Frederiksberg C (tæt på Forum) – måske det kunne være noget for dig eller én du kender?

Vi er 3 NLP psykoterapeuter samt psykoterapeutstuderende, der deler kontoret – men alle er velkomne, uanset uddannelse eller beskæftigelse.

Lokalet er ca. 10,5 m2 og lyst og venligt.

Der er to store vinduer med en dejlig udsigt til træer og anden grøn beplantning, fine gamle bygninger og et ’kig’ mod en af søerne.

Ud over de to lænestole, som ses på det ene billede, så er der også en tavle, et arbejdsbord og to kontorstole.
Der er ca. 5 min. gang til/fra Forum Metro st.
Vi har lokalet alle hverdage samt weekender (og helligdage) - hele døgnet.

Dage og tider kan du høre mere om, hvis du er interesseret – men vi er meget fleksible og åbne for forslag.

Prisen for leje vil være 1.394 kr./md. inkl. moms.

Faciliteter inkluderet i prisen:

· Fælles køkken med køleskabe, opvaskemaskine, mikroovn, kaffemaskine, elkedel, service osv.
· Et mødelokale, der kan bookes af alle
· Printere
· Toiletter
· Rengøring

Det er muligt at få firmaadresse.

Vi har desuden nogle super søde 'naboer' i de andre kontorer, som vi deler køkken og mødelokale med.

Send mig en PB, hvis du er interesseret i at høre mere om os, lokalet eller dine muligheder.

Ny dag... Ny begyndelse... Nye muligheder...Ønsker dig en dejlig dag 😎💖    &psykoterapi
07/06/2023

Ny dag... Ny begyndelse... Nye muligheder...

Ønsker dig en dejlig dag 😎💖




&psykoterapi

12/05/2023

FREDAGSFEJRING - med en FANTASTISK lille øvelse!

Jeg vil gerne dele denne FANTASTISKE ØVELSE til et (mere) positivt mindset og mere glæde.

Det er en af de tre metoder, jeg ofte anvender, når jeg arbejder med et (mere) positivt mindset og mere livsglæde - både privat og med klienter.

TRE GODE TING-øvelsen
Hvilke 3 gode ting er sket for dig eller dit barn i denne uge?

Lav også MEGET GERNE denne øvelse med dit barn, når stemningen er til det (altså når der er ro på) - så I sammen kan finde en masse gode eksempler, som I kan glæde jer over.

Det må naturligvis MEGET gerne være flere end tre 😄

Det kan være noget nyt, som du/dit barn har lært, som I kan bruge fremover. Noget du/I er stolte af, glade for eller nysgerrige på.

Eller måske en sjov episode, der fik dig/jer til at grine, en lækker ny ret, blomster i naturen, et smil fra en fremmed eller noget godt, der skete i skolen eller på jobbet - eller måske noget, som I særligt ser frem til skal ske.

Det vi 'fodrer os selv med', får vi mere af...
Så hvilke dejlige, sjove, skønne, mindeværdige oplevelser, sejre eller lign. kan du komme på?

Jeg hepper på dig/jer 🎉

👉 Del en sejr, succes eller fejring med os andre her i tråden.
👉 Hep på de andre medlemmer og hjælp hinanden med at fejre det, der er sket (eller måske snart skal ske).

INTET er for småt eller for stort ALT TÆLLER.

Selv de mindste ting, kan have ENORM betydning - og vi har alle bestemte ting, mennesker og oplevelser, som betyder noget særligt for os.

Ønsker jer alle en FANTASTISK fredag og en skøn weekend i det dejlige ☀️-vejr.

Solskinshilsner
Heidi

P.S. Jeg 'fejrer:
1. At sommeren endelig er på kommet og blomster og blade springer ud - da det gør mig SÅ glad - OG stolt over, at jeg igen tog cyklen i stedet for bilen (hvilket er lidt mere tillokkende, når solen skinner 😅🤩)

2. At jeg har taget kontakt til et par dejlige mennesker, som jeg ikke har talt med længe - og at vi snart skal ses igen 😍.

3. At jeg har lært en masse nyt om mig selv og ADHD

Og så ser jeg særligt frem til en weekend med familien samlet🥰🥳 (det nyder vi særligt efter vores ældste datter er flyttet hjemmefra 😍🥳)

Wuup wupp... weekend here we come 🥳💃👨‍👩‍👧‍👧

JULEN VARER LIGE TIL PÅSKE...VIND et FOREDRAG, der sætter fokus på bedre TRIVSEL og SELVTILLID.Kunne du tænke dig at vin...
03/02/2023

JULEN VARER LIGE TIL PÅSKE...

VIND et FOREDRAG, der sætter fokus på bedre TRIVSEL og SELVTILLID.

Kunne du tænke dig at vinde en gave, du kan dele med andre?

Jeg sætter i 2023 ekstra fokus på bedre TRIVSEL - ikke mindst, når det gælder børn, unge og deres forældre.

Jeg har derfor bl.a. udviklet foredraget:

'Sådan styrker du dit barns trivsel og selvtillid'.

"Jamen der er da ikke nogen, der giver noget gratis væk?" tænker du måske... men jo..

Det eneste jeg ønsker – ud over at sprede glæde - er deltagernes feedback, så jeg kan finpudse foredraget, inden den store turné😃.

Det er altså en gave, som du fx kan dele med dine kolleger, andre forældre på dit barns skole, den lokale forening/klub - eller hvor du tænker, det kunne give mening.

Hvis du er pædagog/lærere eller anden form for fagperson, der har interesse for trivslen blandt eleverne - så tilpasser jeg blot foredraget til jer og jeres behov.


Kort uddrag af foredraget:

Et autentisk og (k)ærligt foredrag krydret med anekdoter, humor og selvironi – hvor du inviteres ’ind bag scenen’ til et helt (u)almindeligt liv fyldt med faglig viden og erfaringer samt personlige og til tider pinlige, sjove og ’fejlfulde’ oplevelser og historier, der giver dig inspiration og redskaber til at stå stærkere i din forældrerolle.

Du vil undervejs få lærerige metoder, illustrationer og lette øvelser. Så du kan blive en stærk rollemodel, der guider og støtter dit barn til at få det bedre, blive gladere, mere selvsikker og robust. Så det bliver lettere og sjovere at være barn/ung i en udfordrende verden.

Du kan læse mere om foredraget her: https://heidiholmskov.dk/foredrag-menupunkt/foredrag-foraeldre/

Skriv "JA TAK” (eller send mig en pb), hvis du gerne vil høre mere - eller ønsker at deltage i lodtrækningen om dette foredrag.

OBS: Hvis du bor på Fyn eller i Jylland (eller i udlandet, da jeg ved der af og til er et par skønne nordmænd og et par 'berlinere', der kigger med😁) - så vil foredraget enten kunne foregå online. Eller alternativt, at jeg kommer til jer mod et mindre beløb til dækning af mine transportudgifter.

De allerbedste weekendhilsner
Heidi

Jeg er Counselor coach og NLP psykoterapeut. Jeg hjælper mine klienter med at skabe det liv, de ønsker og drømmer om

Weekend tanker:  BEVISTHED … om SELVTILLID og SELVVÆRD!BEVIDSTHED: FØRSTE SKRIDT TIL FORANDRINGER – OGSÅ når det gælder ...
20/01/2023

Weekend tanker: BEVISTHED … om SELVTILLID og SELVVÆRD!

BEVIDSTHED: FØRSTE SKRIDT TIL FORANDRINGER – OGSÅ når det gælder SELVTILLID OG SELVVÆRD

HVOR BEVIDST er du om, hvad eller hvem, der stjæler dit barns (eller din) selvtillid eller selvværdsfølelse?

De fleste af mine klienter (og andre jeg taler med) kender til ordene selvtillid og selvværd - nogle mere end andre - men mange er slet ikke klar over, HVOR stor betydning disse to har for vores børns (og vores) trivsel, livsglæde, mod - og potentiale for udvikling?

Som du måske kan 'læse mellem linjerne' så er SELVTILLID OG SELVVÆRD GRUNDLÆGGENDE VIGTIGE FOR OS. bl.a. fordi:

• De hjælper os med at få modet til at gøre det, vi brænder for, ønsker og drømmer om så vi lærer og bliver dygtigere.

• De giver os glæde og troen på, at vi kan opnå det, vi sætter os for – og hvis vi ’fejler’ at vi stadig tør blive ved med at ’fejle’, så vi bliver klogere og dygtigere.

For… som jeg ofte har sagt til mine nu voksne børn - og jeg slynger den også gerne ud i andre sammenhænge:

”Vi bliver KUN klogere, af de fejl vi begår... Derfor må jeg altså være MEGA klog 😜😂" (og jeg tænker ikke, jeg er alene 😉.)

MEN, ved du HVAD, der er årsagen til, at dit barns (og måske din egen) selvtillid eller selvværdsfølelse er lav, svingende eller måske nærmest forsvundet?

Eller endnu vigtigere:

HVORDAN du styrker dit barns (eller din egen) selvtillid og selvværdsfølelse?

Jeg er netop i gang med at skrive et indlæg om selvtillid og selvværd - hvor jeg forklarer og svarer på disse spørgsmål og giver et par gode råd og lette øvelser til at tage i brug med det samme.

Det bliver inden længe lagt på min hjemmeside, www.heidiholmskov.dk (som i øvrigt er ved at blive til to hjemmesider (www.psykoterapeut-holmskov.dk), da jeg har to (for nogle) forskellige – og for google forvirrende😳🤦‍♀️🤷 – faglige områder. Men mere om det på et andet tidspunkt).

Du kan også få endnu mere viden om disse samt andre temaer - i min gruppe "Forældre til børn der mistrives - fællesskab og sparring".

En fantastisk gruppe, hvor du kan stille spørgsmål og få svar og sparring på det, du (eller måske en du kender) går og 'dealer' med.

HUSK...!!!!
Du er IKKE en dårlig forældre, fordi dit barn ikke trives – du gør ALTID dit bedste ud fra den viden og de forudsætninger, du har fået med dig i din ’livs-rygsæk’.

INGEN af os har fået en manual, der fortæller os, hvordan vi skal være 'gode' forældre. Vi ved kun det vi har lært og det vi har fået at vide i samspil med de mennesker, vi har mødt på vores vej.

Du kan først gøre noget (andet og bedre), når du bliver bevidst om, HVAD det handler om og HVAD du så kan gøre - i stedet for det, der ikke virker - eller som måske har den helt modsatte effekt.

BEVIDSTHED er altså første skridt til at skabe forandringer - som jeg startede med at skrive!

HVIS det lyder som noget du, eller en du kender, gerne vil vide mere om, så... stay tuned... !!

HVIS du godt kunne tænke dig at vide mere om, hvordan JEG evt. kunne hjælpe dig (og/eller dit barn) med at blive mere bevidst og få viden og redskaber til at styrke selvtilliden, selvværdet – eller noget andet.
Så send gerne en besked, så finder vi ud af, om jeg kunne være den rette for dig/jer.

Ønsker dig og dine en fantastisk weekend😍🤩🙏

Bevidstheds- og selvtillids-/selvværdshilsner
Heidi

Jeg er Counselor coach og NLP psykoterapeut. Jeg hjælper mine klienter med at skabe det liv, de ønsker og drømmer om

Er du 'en af dem' der har et nytårsforsæt for 2023? Jeg håber inderligt, at du må lykkedes med dine mål for 2023!Men… ak...
16/01/2023

Er du 'en af dem' der har et nytårsforsæt for 2023?

Jeg håber inderligt, at du må lykkedes med dine mål for 2023!

Men… ak og ve… for de fleste nytårsforsæt er nemlig dømt til at mislykkes!

Men HVORFOR er det, at vi - selvom vi er TOPmotiveret, fuld af energi og optimisme - desværre sjældent lykkedes med vores nytårsforsæt?

En af årsagerne er, at vi har en tendens til at skubbe de svære, smertefulde eller uoverskuelige ting ud i fremtiden – jo ’længere væk’ jo mindre føles de, rent psykologisk.

Det er en af årsagerne til, at vi kommer til at sætte lidt for høje og urealistiske mål, da vi ofte har taget beslutningen et godt stykke tid før fx nytår – hvor opgaven eller målet ikke virkede så stor.

Som coach eller terapeut, plejer jeg at illustrere det med fx metaforen om ’Mount Everest’ eller ’vasketøjsbunken’:

Jo større eller højere det ser ud, jo mere uoverskuelig bliver det for os at overkomme – og jo tættere vi kommer på målet (fx bjerget) jo større og mere urealistisk virker det.

1. RÅD er derfor:
Lav realistiske mål = sæt dine forventninger ned, så det faktisk er muligt for dig at nå – ellers ender du højst sandsynligt (igen) med at give op og blive skuffet.

2. RÅD handler om HVORDAN og HVORFOR – altså din PLAN og ANALYSE:

Du skal altså spørge dig selv:

HVORDAN kan du lykkes?

HVORFOR er det, at du IKKE lykkedes tidligere?

Du skal altså have LAGT en PLAN og lavet en ANALYSE af, hvad der skal til og hvad der kan forhindre dig (ud fra tidligere erfaringer).

I din plan er det vigtigt at du - ud at have dit mål - også har styr på vejen derhen, altså dine delmål.

I mit arbejde illustrerer jeg det fx med metaforen om elefanten:
HVIS du skulle spise en elefant, hvordan ville det så være muligt (eller ikke muligt)?

I mindre bidder, så det bliver overskueligt og realistisk – og det gælder alle mål.

Det handler altså om at finde DE SMÅ SKRIDT eller dine DELMÅL og dét, der kunne forhindre dig - så det bliver mere realistisk og muligt at nå det STORE MÅL.

DERFOR kræver det, du har EN PLAN, hvor du tager højde for alle de forhindringer, der måtte være (i dig selv eller udefra kommende).

3. RÅD: Det skal være NOGET du har LYST TIL, da det gør det lettere for dig at holde dampen oppe.

Hvis du fx tænker: Ja, jeg har lyst til at se skarp og veltrænet ud og leve godt og længe osv..

Så er problemet blot, at selvom du har lyst til ’endemålet’, så er der ofte en lang, snoet vej med masser af ’opgaver’ eller ’forhindringer’, som du har mindre lyst til – og det gør det svært at holde dampen og motivationen oppe.

Men, som så meget andet, så bliver det naturligvis lidt unuanceret eller mangelfuldt om du vil. Fordi der er så meget andet, man kan (og bør) arbejde med for at lykkes med sine mål.

Vores (dårlige) vaner !
Desuden handler det, som tidligere nævnt, også om vores vaner.

For at skabe nye og mere ønskværdige vaner, så kræver det, at du ØVER dig kontinuerligt, for at skabe nye vaner.

Det kan være ret svært alene - hvis du ikke har en ’makker’ eller coach, mental træner eller el. lign., der holder dig til ilden.

HVIS du aldrig er kommet i gang med dine mål for 2023….eller..

HVIS du er i fuld gang, men på et tidspunkt mærker, at dampen og motivationen falder - og tænker, du kunne bruge en coach eller mentor, der støtter, guider og (og måske giver dig et 'kærligt’ spark) så kontakt mig gerne for en uforpligtende snak.

Så finder vi ud af, om jeg kunne være den rette til at hjælpe DIG med at nå dine mål – og sammen finde ud af, HVAD der forhindrer dig og HVAD du så kan gøre i stedet.

Hvis du er ’en af de få’ der har helt styr på det, så vil jeg blot sige GODT GÅET - og fortsat god arbejdslyst med at nå dine mål, ønsker og drømme for 2023.
Del også gerne dine erfaringer, tips og råd.

Nytårshilsner
Heidi

02/01/2023

GLÆDELIG BAGJUL OG ET RIGTIGT GODT NYTÅR TIL ALLE🥳🤩

Håber du har haft en dejlig jul og at du og dine kære er kommet godt ind i 2023

… OG at 2023 bliver et år med masser af glæde, grin og gode stunder (eller hvad du nu ønsker af 2023).

Drømmer du om noget særligt i 2023 – og i så fald hvad?

Har du et nytårsforsæt - eller et ”fokus ord”, som du ønsker at leve efter i 2023?

HVIS du er fuldstændig på bar bund, SÅ HAR JEG ET LET OG BRUGBAR REDSKAB, som du kan læse mere om nederst i dette opslag 👇.

MINE ORD for 2023 🤩:

Jeg har flere ord, som jeg ønsker at sætte fokus på i 2023 - såvel arbejdsmæssigt som privat:

SELVTILLID og SELVVÆRD, fordi det er to af de absolut VIGTIGSTE ord eller tilstande vi mennesker har brug for, for at have det godt.

Tilstande, der hjælper os med at gøre det, vi ønsker og drømmer om – på trods af frygt, bekymringer og tvivl.

Det vil jeg sætte særligt fokus på i mit arbejde med børn, unge men også ift. voksne, da det gælder alle uanset køn eller alder - og fordi det kan ”smitte af på vores børn”, hvis vi forældre har et lavt selvværd eller lav selvtillid (eller er meget bekymret, angstpræget osv.).

MOD – blive ved med at have modet til at kaste mig ud i forskellige opgaver og projekter for at opnå de mål, jeg sætter.

Det sidste stykke tid har det fx handlet om at gøre en forskel for børn og unge.

At se frygten i øjnene, det kræver mod. Men det er også det, der er med til at udvikle os og på sigt gøre os gladere. Det ønsker jeg også at hjælpe andre med.

SJOV eller ”HAVE FUN” 🤪 ..... fordi det også godt må være sjovt at gøre det, der føles rigtigt. Både for mig – men så sandelig også for andre.

Og ikke mindst fordi, det er mere motiverende og lettere at indtage læring, når vi (børn som voksne) samtidig har det sjovt.

OG HVAD NU HVIS livet kunne være lidt sjovere og lettere – i stedet for fx at være hårdt, kedeligt eller trist?

Som der står på låseskærmen på min mobil:
”Go for it – and have fun” – et mantra jeg stadig øver mig på, da jeg som person også er ret seriøs og min modpol er at jeg til tider måske har været ’lidt for alvorlig’ (læs: perfektionistisk/selvkritisk) - og de af jer der kender det, ved hvor hårdt og slidsomt det kan være 😅.

FRIHED er desuden en trofast følgesvend, som nok altid har ligget højt på min liste.

Frihed til at arbejde med det jeg elsker.

Frihed til at være den jeg er og ønsker at være.

Økonomisk frihed osv..

HVILKE ØNSKER OG DRØMME HAR DU FOR 2023?

Jeg ønsker, at ALLE BØRN (og unge):
• Får den bedst mulige start på livet
• Får viden og redskaber til at øge deres selvtillid, selvværdsfølelse, mod, trivsel og livsglæde
• Får et godt liv med masser af livsglæde og mening

Det er i hvert fald et af de mål, som jeg skruer endnu mere op for i 2023 - det bliver SÅ SKØNT og SJOVT.

REDSKABET DU KAN BRUGE, HVIS DU IKKE ANER, HVAD DU SKAL SÆTTE FOKUS PÅ i 2023😃👏🏻

Kunne du tænke dig et let og brugbart redskab, som:

• Giver dig et bedre overblik og klarhed ift. dit nuværende liv?

• Kan vise dig, hvilke områder, der fungere godt, mindre godt eller måske går helt af ’h.. til’ eller måske det, du slet ikke vidste du savnede?

• Kan hjælpe dig med at sætte fokus på dét. der er vigtigt for dig?

• Gør det lettere at sætte fokus på HVAD du ønsker – og HVORDAN du skal opnå det?

Det er noget jeg anvender i coaching, mentoring og terapi – ofte med udbrud a la:

”Gud, det kan jeg da godt se”

"Jeg vidste godt, at jeg savnede noget, men jeg var ikke klar over, at det var det”

”Nu ved jeg, hvorfor jeg har været så trist/utilfreds"

"Det giver jo SÅ god mening nu..."

"Nu ved jeg, hvad jeg har brug for at gøre, for at blive mere glad/tilfreds/...” osv.

Skriv ”JA TAK” hvis du kunne tænke dig at få tilsendt en skabelon med beskrivelse af, hvordan du gør - så du kan sætte fokus på det, der er vigtigt for dig i 2023.😍

16/12/2022

Giv julestemningen en kærlig indsprøjtning – og dit barn den bedste (jule)gave nogensinde: vejen til et stærkt selvværd!

Halter det lidt med julestemningen derhjemme?

Har du et barn, der hænger med mulen eller sparker, kaster med ting eller hulkende råber: ”... det har været den værste dag nogensinde” eller ”Jeg GIDER ikke tale om det – du forstår alligevel ingen ting” og i vrede (eller grædende) løber ind på sit værelse og smækker døren med et brag i bedste IKEA-test-stil?

Måske bliver du i dårligt humør eller ked af det. Det kan være, du følger efter og forsøger at berolige dit barn og siger alverdens søde og motiverende ord om, at det nok ikke er så slemt endda og det sikkert er bedre eller glemt i morgen – eller hvad end du siger, for at berolige dit barn.

Måske forsøger du at aflede ved at tilbyde alverdens godter, film eller andre ting, fordi du SÅ gerne vil bevare den gode julestemning – men det virker bare ikke altid (eller sjældent). Eller måske bliver du irriteret og vred og sender din datter/søn ind på sit værelse, fordi du ikke magter mere.

Uanset hvordan det forløber, så står du muligvis tilbage med en ubehagelig følelse i kroppen og måske en nagende dårlig samvittighed, fordi du SÅ gerne vil ’fixe’ det hele, men enten ikke ved hvordan eller fordi du ikke har tid eller overskud til det…

KUNNE du godt tænke dig at finde ud af HVAD du kan gøre – så du kan bevare den gode julestemning – og samtidig styrke dit barns selvværd?

OBS: Der er også lige den dejlige ’lille’ ekstra bonus, at det samtidig kan styrke og bevarer relationen til dit barn – og det er da vel ikke det værste 🥰

Hvis det kunne være noget for dig, så følg dette link til tilmeldingssiden:
https://mailchi.mp/2047c48296d1/styrk-julestemningen-og-dit-barns-selvvrd

Skriv "Ja tak" i kommentarfeltet eller send mig en pb, hvis du gerne vil se min video "Sådan hjælper du bedst dit vrede ...
02/12/2022

Skriv "Ja tak" i kommentarfeltet eller send mig en pb, hvis du gerne vil se min video "Sådan hjælper du bedst dit vrede barn".🤩🥳

Du kan også finde videoen i gruppen "Forældre til børn der mistrives - fællesskab og sparring" - så kom endelig ind i gruppen og se, om det kunne være noget for dig 🙏😉

Jeg vil i hvert fald elske at byde dig velkommen i gruppen🥳😍

https://www.facebook.com/groups/529599122370561/permalink/539570244706782/

Så er det i morgen kl. 15, jeg holder mit gratis online webinar🤩: "Sådan hjælper du bedst dit vrede barn" Skal du med - ...
29/11/2022

Så er det i morgen kl. 15, jeg holder mit gratis online webinar🤩:

"Sådan hjælper du bedst dit vrede barn"

Skal du med - eller kender du en, der måske kunne være interesseret?

Det foregår i gruppen "Forældre til børn der mistrives - fællesskab og sparring" ☺️💞

Gruppen er et sted, hvor vi forældre støtter hinanden. Et sted, hvor du kan stille spørgsmål (og få svar) og bidrage med din viden og erfaringer - og hvor jeg deler ud af mine erfaringer, viden, råd og redskaber fra min værktøjskasse.

Håber du har lyst til at være med - jeg lover, du vil få en masse brugbart med på din vej🥰

Kærlige november hilsner
Heidi😍

Adresse

Vodroffsvej 61, 1. Tv
Frederiksberg
1900

Telefon

+4530204189

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Holmskov Coaching & Psykoterapi sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Praksis

Send en besked til Holmskov Coaching & Psykoterapi:

Del