12/06/2026
Nu bliver dit blod snart transporteret udelukkende på el.🔌
Hele seks nye elbiler fra MidtTransport og deres chauffører står nu klar I Gødstrup til at transportere blodprøver fra praktiserende læger og sundhedshuse til laboratoriet i Gødstrup - og til at transportere ting og varer mellem hospitalet, sundhedshusene og regionens andre matrikler. 📦
Sidste år besluttedRegion Midtjyllandnd nemlig efter udbud at transportopgaven skulle falde tilbage til MidtTransport.
I den sammenhæng blev det besluttet, at der skulle være en base i Gødstrup, så man kan reducere antallet af kørte kilometer og undgå at køre retur med tomme biler. 👏
Samtidig var det et krav, at alle ruterne skal køres med el-biler, og derfor har de seks nye elbiler fået faste ladepladser udenfor vores serviceby.🚗
Det er godt for både regionens pengepung og for vores miljø🌱