30/03/2026
Vi taler stadig for lidt om psykisk sygdom 🧠
I dag d. 30. marts er det World Bipolar Day, også kaldet Bipolardagen ❤️
Dagen minder os om, at åbenhed og afstigmatisering stadig er vigtigt i samtalen om psykisk sygdom, og bipolar lidelse er ingen undtagelse.
En verden med mindre stigmatisering er en verden, hvor færre skal føle sig udenfor, utrygge, flove eller ikke gode nok. Samtidig kan øget opmærksomhed være med til, at flere genkender symptomer hos sig selv eller en pårørende, og får den rette hjælp i tide.
Vi arbejder hver dag med mennesker i psykiatrien, og ved derfor, hvor stor en forskel det gør, når faglighed og forståelse går hånd i hånd 🤝
Vi opfordrer til, at du markerer dagen.
Tag et øjeblik til at lære noget nyt om bipolar lidelse, eller del viden, du allerede ligger inde med, videre i dit netværk 🌍