HappyWillmarst - Harmoni i Krop & Sind

HappyWillmarst - Harmoni i Krop & Sind Kropsterapi er for ALLE! Om du er kvinde, mand, ung, ældre, syg eller rask. Kropsterapi er en holistisk tilgang til behandling.

Totum Kropsterapi og
Selvværds forløb 🍀

Jeg hjælper kvinder, der er trætte af at kæmpe indeni, med at finde indre ro i hoved og krop – uden at skulle være perfekte ❤️

Ansøg om at være med i Medlemsklubben: Indre ro i hoved og krop - send en besked 👉 Det hele menneske består af både krop og sind, derfor ses der på dig som helhed og ikke kun din udfordring. Kropsterapi tager udgangspunkt i, at kro

ppen er en helhed og krop og sind hænger sammen. Den viden er vigtig i behandlingen. Der arbejdes blandt andet med en speciel teknik; Pulsering, hvor hele kroppen skubbes eller vugges og sættes i bevægelse. På den måde kan spændinger flere steder i kroppen løsnes og de indre organer påvirkes. Du får en stor grad af ro, da pulseringen virker beroligende på nervesystemet. Der er spørgeteknikker, så vi sammen kan finde ind til hvornår udfordringen startede. Jeg hedder Tanja og tilbyder Totum kropsterapi og er også stress- og glædes mentor. Hvis du har spændinger og smerter i:
Ben
Lænd
Arme
Skuldre
Hofter
Knæ
Ankler
Ryg
Hovedet. så kan jeg hjælpe dig

Det psykiske kan jeg også hjælpe med. Har du stress, angst, overdreven tankemylder, søvnbesvær og manglende overskud, kontakt mig og vi finder en løsning om det er muligt, at jeg kommer til dig 🍀❤ Hvis det er det, du har behov for.

Dengang jeg gik i folkeskole, blev jeg mobbet.Både i skolen og udenfor skolen.Store børn kunne begynde at grine og råbe ...
12/06/2026

Dengang jeg gik i folkeskole, blev jeg mobbet.

Både i skolen og udenfor skolen.

Store børn kunne begynde at grine og råbe efter mig, når jeg var på vej hjem.

De ord, jeg stadig kan huske i dag, er:

"Flødebolle"

"Franskbrød"

Jeg var den tykke pige i klassen, og det vidste både jeg og de andre godt.

Det satte dybe spor.

Men det værste var faktisk ikke altid det, de andre sagde. Det værste var det, der langsomt begyndte at ske inde i mit eget hoved.

For når man hører noget ofte nok, begynder man nogle gange at tro på det.

Lidt efter lidt begyndte jeg at kigge på mig selv gennem andres øjne.

Jeg begyndte at lede efter fejl.

Noget der var for stort.

For forkert.

For mærkeligt.

For meget.

Eller ikke nok.

Og uden at opdage det flyttede mobberne ind i mit eget hoved.

De behøvede ikke længere stå i skolegården.

For nu klarede jeg arbejdet selv.

Jeg kunne kritisere mig selv længe før andre nåede det.
Jeg kunne pege på mine fejl hurtigere end nogen anden.

Jeg kunne fortælle mig selv, at jeg var for tyk.

At jeg burde tage mig sammen.

At jeg skulle gøre det bedre.

At jeg skulle være anderledes.

Og ved du hvad?

Det fulgte mig langt ind i voksenlivet.

Hvis jeg lavede en fejl, kunne jeg bruge dage på at tænke over den.

Hvis noget ikke gik som planlagt, var det mig selv, der fik skylden.

Hvis jeg ikke levede op til mine egne forventninger, kunne jeg være hårdere ved mig selv, end jeg nogensinde ville være overfor et andet menneske.

Det er her, jeg møder Tante Selvkritik™.

Hende der altid har en kommentar.

Hende der peger på det, der mangler.

Hende der hvisker:

"Du kunne have gjort det bedre."
"Du burde have vidst det."
"Hvorfor sagde du dog det?"
"Se nu hvad du gjorde."
"Hvor er du grim."
"Det kan du ikke have på."

Og ved du hvad?

Jeg bliver stadig nogle gange fanget af hende.
Forskellen er bare, at i dag opdager jeg hende hurtigere.

I dag ved jeg, at hendes stemme ikke er sandheden.
Det er bare en gammel stemme, der har øvet sig rigtig længe.

Måske genkender du det også?

At du er langt sødere ved andre mennesker, end du er ved dig selv.

At du tilgiver alle andre fejl, men har svært ved at tilgive dine egne.

Ikke fordi der er noget galt med dig.

Men fordi du måske lærte tidligt, at du skulle være på vagt overfor at være eller gøre noget forkert.

🧡 Tante Selvkritik™ er ikke ond.

Hun prøver faktisk bare at beskytte dig mod at blive såret igen.

Hun har bare ikke opdaget endnu, at du ikke længere står alene i skolegården.

Og at du i dag er voksen.

Og langt stærkere, end du var dengang. ❤️

Hvis du genkender Tante Selvkritik™, så er du langt fra alene.

Hun er én af de 5 Tante-arketyper, jeg møder igen og igen hos kvinder, der er trætte af at kæmpe indeni.

Vil du have guiden med de 5 TANTE-ARKETYPER?

Så skriv TANTER i kommentaren 👇
Så sender jeg dig et link til guiden ❤️

🤔 Jeg leger med en idé...Et lille kursus til kvinder, der er trætte af at kæmpe med sig selv.Måske genkender du noget af...
08/06/2026

🤔 Jeg leger med en idé...

Et lille kursus til kvinder, der er trætte af at kæmpe med sig selv.

Måske genkender du noget af dette:

😮‍💨 Du lover dig selv, at nu skal du passe bedre på dig selv – men ender med at gøre det samme igen.

😮‍💨 Du tænker så meget over tingene, at du bliver helt træt.

😮‍💨 Du sætter alle andre først og dig selv sidst.

😮‍💨 Du ved godt, hvad du burde gøre – men får det ikke gjort.

😮‍💨 Du bliver frustreret over, at du falder tilbage i de samme automatiske reaktioner igen og igen.

Min tanke er at lave et lille kursus, der hjælper dig med at:

🧡 få øje på de mønstre, der spænder ben for dig

🧡 opdage dine automatiske reaktioner tidligere

🧡 stoppe med at skælde dig selv ud

🧡 få lettere ved at vælge dig selv til

🧡 bruge mindre energi på indre kampe

🧡 få mere ro i hovedet og kroppen

For målet er ikke at lave dig om.

Målet er, at du skal forstå dig selv så godt, at du ikke behøver kæmpe så meget med dig selv længere.

👉 Hvad kæmper du mest med?

05/06/2026

𝐇𝐚𝐫 𝐝𝐮 𝐧𝐨𝐠𝐞𝐧𝐬𝐢𝐧𝐝𝐞 𝐛𝐞𝐬𝐥𝐮𝐭𝐭𝐞𝐭 𝐝𝐢𝐠 𝐟𝐨𝐫, 𝐚𝐭 𝐍𝐔 𝐬𝐤𝐮𝐥𝐥𝐞 𝐝𝐞𝐭 𝐯æ𝐫𝐞?

Nu skulle du tage dig selv alvorligt.
Nu skulle du begynde at prioritere dig selv.
Nu skulle du gøre noget godt for dig selv.

Det har jeg.

For jeg ville jo gerne i gang.

Men først skulle jeg lige have lidt mere ro.@
Først skulle børnene lige...
Først skulle arbejdet lige...
Først skulle huset lige...
Først skulle jeg lige...

Og så gik der en uge.

Så en måned.

Så et år. 😱

Og pludselig opdagede jeg...
at jeg stadig stod sidst i køen.

Det mærkelige er, at det lød så fornuftigt.

For selvfølgelig skulle der være lidt mere ro først.
Selvfølgelig skulle jeg lige have styr på det hele.

Problemet var bare...

at der altid kom noget nyt.

En ny opgave.
Et nyt problem.
Et nyt menneske, der havde brug for mig.

Og imens stod jeg selv på venteliste.

Hvad skete der lige dér?

Jo...

Mød Tante Lige-Først™ 🙈

Hende der får det til at lyde som om, du tager dig af dig selv senere.

"Når bare lige..."
"Først skal du..."
"Så kan du..."

Men senere har det med aldrig helt at komme.

❤️

Tante Lige-Først™ er én af de 5 Tante-arketyper i mit Tante-univers.

Vil du møde alle 5 og blive klogere på, hvem der egentlig sidder ved roret i dine tanker? 🧠

Så skriv 𝐓𝐀𝐍𝐓𝐄𝐑 🔥 i kommentaren eller send mig en besked.

Så sender jeg dig et link til guiden i bytte for din mailadresse 🥰

Kærligst Tanja 🍀

𝐊𝐞𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐝𝐮 𝐝𝐞𝐭, 𝐚𝐭 𝐝𝐮 𝐛𝐫𝐮𝐠𝐞𝐫 𝐦𝐞𝐫𝐞 𝐞𝐧𝐞𝐫𝐠𝐢 𝐩𝐚̊ 𝐚𝐭 𝐠æ𝐭𝐭𝐞... 𝐞𝐧𝐝 𝐩𝐚̊ 𝐚𝐭 𝐬𝐩ø𝐫𝐠𝐞? 🤔En dag på et tidligere arbejde havde jeg fle...
03/06/2026

𝐊𝐞𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐝𝐮 𝐝𝐞𝐭, 𝐚𝐭 𝐝𝐮 𝐛𝐫𝐮𝐠𝐞𝐫 𝐦𝐞𝐫𝐞 𝐞𝐧𝐞𝐫𝐠𝐢 𝐩𝐚̊ 𝐚𝐭 𝐠æ𝐭𝐭𝐞... 𝐞𝐧𝐝 𝐩𝐚̊ 𝐚𝐭 𝐬𝐩ø𝐫𝐠𝐞? 🤔

En dag på et tidligere arbejde havde jeg flere gange spurgt min kollega til råds om en ny arbejdsopgave.

Kollegaen var kort for hovedet og slet ikke smilende. Venlig nok i stemmen, men heller ikke ligefrem imødekommende.

Straks kom tanker som:
Hun er sikkert irriteret, fordi jeg spørger hele tiden
Hun kan nok ikke lide mig
Hun tænker nok, at jeg ikke kan finde ud af det

Og så begyndte jeg at blive mere forsigtig og lod være med at spørge (selvom det var normal kutyme, at spørge lige netop den kollega) og kæmpede med det selv.

𝐇𝐯𝐚𝐝 𝐬𝐤𝐞𝐭𝐞 𝐝𝐞𝐫 𝐥𝐢𝐠𝐞 𝐝𝐞𝐫?

Jo, mød Tante Tankelæser™😅
Hende der har gennemført et 40-årigt kursus i at gætte på, hvad andre tænker.

Hun prøver egentlig bare at hjælpe.

For hvis hun kan regne folk ud på forhånd...
så kan hun også beskytte dig mod at gøre noget forkert.

Så hun udfylder selv de tomme felter.

Og det gjorde jeg også.

Jeg troede, jeg skulle regne andre mennesker ud, så jeg hele tiden kunne være forberedt.
Pyha….. det er altså hårdt arbejde.😳

Og hvis jeg skal være helt ærlig, så kan jeg stadig have det sådan indimellem.

I dag stopper jeg oftere op og spørger mig selv:
"Ved jeg det her?
Eller gætter jeg bare?" 🥰

Og siger til hende:
”Det der er vist ikke fakta og jeg behøver faktisk ikke gætte” 😄

For sandheden er...
at vi sjældent ved, hvad andre tænker.

😄Senere fortalte kollegaen, at hun havde hovedpine og havde sovet dårligt, så hun beklagede, hvis hun havde været kort for hovedet.

Det handlede slet ikke om mig. 🙈

Tante Tankelæser ™ er én af Tanterne i mit Tante-univers og en del af Tante-leksikonet 💛

Der er 𝟓 𝐀𝐑𝐊𝐄𝐓𝐘𝐏𝐄𝐑, som ofte larmer mest…
og du genkender måske allerede én eller flere af dem 😉

Vil du have de 5 Tante-arketyper og blive mere bevidst om,
hvem der taler i dit hoved? 🧠

Så skriv 𝐓𝐀𝐍𝐓𝐄𝐑 🔥
herunder 👇så sender jeg dig et link i PB,
hvor du kan få guiden i bytte for din mailadresse

27/05/2026

𝐇𝐚𝐫 𝐝𝐮 𝐧𝐨𝐠𝐞𝐧𝐬𝐢𝐧𝐝𝐞 𝐮𝐝𝐬𝐚𝐭 𝐞𝐭 𝐛𝐚𝐝…
𝐢𝐤𝐤𝐞 𝐟𝐨𝐫𝐝𝐢 𝐝𝐮 𝐢𝐤𝐤𝐞 𝐠𝐚𝐝, 𝐦𝐞𝐧 𝐟𝐨𝐫𝐝𝐢 𝐝𝐞𝐭 𝐟ø𝐥𝐭𝐞𝐬 𝐚𝐥𝐭 𝐟𝐨𝐫 𝐮𝐨𝐯𝐞𝐫𝐬𝐤𝐮𝐞𝐥𝐢𝐠𝐭? 😮‍💨

Der var på et tidspunkt, hvor jeg nærmest så et bad som et helt projekt.

For et bad er ikke bare et bad, når hele dit nervesystem får det til at føles kæmpestort.

For inde i hovedet startede det sådan her:

Er der tid?
Hvad skal jeg have på bagefter?
Hvordan er vejret?
Hvor er de rene trusser?
Har jeg en ren bh?
Kjole eller bukser?
Strømper?
Hvilke sko passer til?

Hvor er håndklædet?
Vaskekluden?
Skal det hele med ud på badeværelset?

Hvilken shampoo?
Har jeg tid til balsam?
Vandet skal have den rigtige temperatur.
Hvad vasker jeg først?

Og bagefter:
Hænge håndklæder til tørre.
Tørre hår.
Smøre kroppen ind.
Tørre brusenichen af.
Tøj på.

😵‍💫😵‍💫😵‍💫

Det føltes seriøst som et projekt på 3 timer…
inden jeg overhovedet var gået i bad.

𝐇𝐯𝐚𝐝 𝐬𝐤𝐞𝐭𝐞 𝐝𝐞𝐫 dér?

Jo… mød Tante Stress 😅

Hun prøver egentlig bare at hjælpe.

Problemet er bare,
at hun hjælper så meget…
at selv små ting begynder at føles tunge.

Hun lærte engang, at det var tryggest:
👉 at være på forkant
👉 tænke flere skridt frem
👉 have styr på det hele
👉 undgå fejl
👉 være effektiv
👉 ikke glemme noget

Så hun scanner ALT.

Hele tiden.

Sådan havde jeg det engang. Og jeg troede faktisk bare, jeg var doven eller mærkelig.

I dag siger jeg oftere:
“Jeg tager én ting ad gangen. Der er masser af tid 🥰”

Og helt ærligt?
Nogle gange skal nervesystemet øve sig i, at et bad faktisk bare er et bad 😅

Tante Stress™ er én af Tanterne i mit Tante-univers og en del af Tante-leksikonet.

Der er 5 arketyper, som ofte larmer mest…
og du genkender måske allerede én eller flere af dem 😉

Vil du have de 𝟓 𝐓𝐀𝐍𝐓𝐄-𝐀𝐑𝐊𝐄𝐓𝐘𝐏𝐄𝐑 og blive mere bevidst om, hvem der taler i dit hoved?

Så skriv 𝐓𝐀𝐍𝐓𝐄𝐑 🔥

… herunder så sender jeg dig et link,
hvor du kan få guiden i bytte for din mailadresse 💫

𝐇𝐚𝐫 𝐝𝐮 𝐧𝐨𝐠𝐞𝐧𝐬𝐢𝐧𝐝𝐞 𝐩𝐫ø𝐯𝐞𝐭 𝐚𝐭 𝐛𝐥𝐢𝐯𝐞 𝐯𝐞𝐝 𝐦𝐞𝐝 𝐚𝐭 𝐟𝐨𝐫𝐬𝐭𝐚̊ 𝐞𝐭 𝐚𝐧𝐝𝐞𝐭 𝐦𝐞𝐧𝐧𝐞𝐬𝐤𝐞… 𝐟𝐨𝐫𝐝𝐢 𝐝𝐮 𝐞𝐠𝐞𝐧𝐭𝐥𝐢𝐠 𝐛𝐚𝐫𝐞 𝐠𝐞𝐫𝐧𝐞 𝐯𝐢𝐥𝐥𝐞 𝐡𝐚𝐯𝐞, 𝐚𝐭 𝐤𝐨𝐦𝐦...
22/05/2026

𝐇𝐚𝐫 𝐝𝐮 𝐧𝐨𝐠𝐞𝐧𝐬𝐢𝐧𝐝𝐞 𝐩𝐫ø𝐯𝐞𝐭 𝐚𝐭 𝐛𝐥𝐢𝐯𝐞 𝐯𝐞𝐝 𝐦𝐞𝐝 𝐚𝐭 𝐟𝐨𝐫𝐬𝐭𝐚̊ 𝐞𝐭 𝐚𝐧𝐝𝐞𝐭 𝐦𝐞𝐧𝐧𝐞𝐬𝐤𝐞… 𝐟𝐨𝐫𝐝𝐢 𝐝𝐮 𝐞𝐠𝐞𝐧𝐭𝐥𝐢𝐠 𝐛𝐚𝐫𝐞 𝐠𝐞𝐫𝐧𝐞 𝐯𝐢𝐥𝐥𝐞 𝐡𝐚𝐯𝐞, 𝐚𝐭 𝐤𝐨𝐦𝐦𝐮𝐧𝐢𝐤𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧𝐞𝐧 𝐛𝐥𝐞𝐯 𝐫𝐚𝐫 𝐢𝐠𝐞𝐧? 😵‍💫

Jeg kan huske en periode,
hvor jeg brugte virkelig meget energi på at prøve at forstå et andet menneske.

Ikke bare lidt.

Sådan virkelig ANALYSERE det.

Vende samtaler i hovedet.
Forklare adfærd.
Lede efter mening.
Prøve at få puslespillet til at passe sammen.

Og jo mere forvirret jeg blev…
jo mere prøvede jeg faktisk at forstå 😅

For indeni havde jeg sådan en følelse af:
“Jeg mangler bare lige den sidste brik… så giver det hele mening.”

Jeg ville forstå,
så kommunikationen kunne blive nem og rar igen.

Så jeg forklarede mig selv på mange forskellige måder.

Prøvede at formulere mig bedre.
Blødere.
Mere forståeligt.
Pædagogisk.

Jeg tog endda skylden på mig.

Undskyldte for at have misforstået.
Og senere…
undskyldte jeg også for min reaktion.

Jeg prøvede virkelig at få tingene til at lande godt mellem os.

Og det mærkelige var…

Jo mere jeg prøvede at skabe ro…
jo mere kæmpede jeg faktisk med uroen indeni.

𝐇𝐯𝐚𝐝 𝐬𝐤𝐞𝐭𝐞 𝐝𝐞𝐫 𝐝𝐞́𝐫?

Jo, mød Tante Pleaser™ 😅

Tanten der tror,
at hvis hun bare forklarer sig godt nok…
så bliver alting trygt igen.

For hvis hun kan:
👉 forklare personen
👉 finde det gode
👉 forstå reaktionen
👉 formulere sig “rigtigt”
👉 tage lidt ekstra ansvar

…så slipper hun måske for uro, afstand eller konflikt.

Men Tante Pleaser™ prøver jo bare at passe på dig.

Hun lærte engang,
at det var tryggest:
👉 at bevare kontakten
👉 skabe god stemning
👉 forstå andre
👉 glatte ting ud
👉 undgå afstand og konflikt

Problemet er bare…

Når du bruger enormt meget energi på at forstå alle andre…
så kan du til sidst komme til at ignorere din mavefornemmelse og dig selv 😮‍💨

I dag øver jeg mig mere i at stoppe op,
når jeg begynder at analysere mennesker i timevis inde i mit hoved 😅

Og spørge mig selv:
“Er jeg lige nu i gang med at skabe kontakt…
eller er jeg i gang med at ignorere den utryghed jeg mærker?” ♥️

Tante Pleaser™ er én af Tanterne i mit Tante-univers og en del af Tante-leksikonet ✨

Der er 𝟓 𝐚𝐫𝐤𝐞𝐭𝐲𝐩𝐞𝐫, der er mest fremtrædende og du genkender måske dig selv i én eller flere 😉

Vil du have de 𝟓 𝐓𝐚𝐧𝐭𝐞-𝐀𝐫𝐤𝐞𝐫𝐲𝐩𝐞𝐫 og blive mere bevidst om, hvem der taler i dit hoved?

Så skriv 𝐓𝐀𝐍𝐓𝐄𝐑 🔥
..enten herunder eller i en besked til mig og du får en PB med et link, så du kan få guiden i bytte for din mailadresse.

𝐇𝐚𝐫 𝐝𝐮 𝐧𝐨𝐠𝐞𝐧𝐬𝐢𝐧𝐝𝐞 𝐬𝐚𝐠𝐭 𝐣𝐚 𝐭𝐢𝐥 𝐧𝐨𝐠𝐞𝐭 𝐞𝐤𝐬𝐭𝐫𝐚 𝐚𝐫𝐛𝐞𝐣𝐝𝐞.... 𝐟𝐨𝐫𝐝𝐢 𝐝𝐮 𝐯𝐢𝐥𝐥𝐞 𝐯æ𝐫𝐞 𝐞𝐧 𝐠𝐨𝐝 𝐤𝐨𝐥𝐥𝐞𝐠𝐚?Jeg kan huske en helt konkret ...
21/05/2026

𝐇𝐚𝐫 𝐝𝐮 𝐧𝐨𝐠𝐞𝐧𝐬𝐢𝐧𝐝𝐞 𝐬𝐚𝐠𝐭 𝐣𝐚 𝐭𝐢𝐥 𝐧𝐨𝐠𝐞𝐭 𝐞𝐤𝐬𝐭𝐫𝐚 𝐚𝐫𝐛𝐞𝐣𝐝𝐞.... 𝐟𝐨𝐫𝐝𝐢 𝐝𝐮 𝐯𝐢𝐥𝐥𝐞 𝐯æ𝐫𝐞 𝐞𝐧 𝐠𝐨𝐝 𝐤𝐨𝐥𝐥𝐞𝐠𝐚?

Jeg kan huske en helt konkret følelse fra mange år tilbage.

Jeg stod på arbejde. Havde allerede kørt mig selv hårdt hele dagen.

Indeni var jeg træt. Sådan rigtig træt.

Ikke bare: “Jeg glæder mig til sofaen.”

Mere den dér: “Jeg kan næsten ikke mærke mig selv længere.”

Men nogen manglede hjælp.

Og jeg kan huske, at jeg nærmest ikke engang nåede at mærke efter, før munden sagde:

“Det kan JEG godt”🙋

Automatisk.

Og det mærkelige var… ingen havde tvunget mig.

Ingen stod med en pistol.

Men indeni føltes det næsten, som om jeg ikke havde et valg.

For hvis jeg sagde nej… så kom uroen.

“Så synes de måske, jeg er besværlig.”

“Så skuffer jeg nogen.”

“Så er jeg ikke en god kollega.”

“De andre klarer jo også meget.”

Så jeg gjorde det. Selvfølgelig gjorde jeg det.

Og bagefter kan jeg huske, at jeg nærmest var helt tom indeni.

Men jeg smilede stadig.

Fungerede stadig.

Snakkede stadig pænt.

Og det værste?

Jeg tror faktisk, jeg var stolt af det dengang.

Stolt af at kunne holde til mere.

Stolt af ikke at være “svag”.

𝐇𝐯𝐚𝐝 𝐬𝐤𝐞𝐭𝐞 𝐝𝐞𝐫 𝐝𝐞́𝐫?

Jo, mød Tante Pleaser™

Tanten der har hurtigere adgang til din mund end du selv har 😅

Det er noget af det farlige ved Pleaseren:

Hun kan få dig til at se enormt overskudsagtig ud… imens kroppen er ved at brænde sammen indeni.

Men Tante Pleaser™ prøver jo bare at passe på dig.

Hun lærte engang, at det var tryggest:

👉 ikke at fylde for meget

👉 ikke skille sig for meget ud

👉 helst gøre folk tilfredse

👉 helst passe ind

Så hun står dér med sin indre målestok og prøver at beskytte dig mod:

den dér uro, der kan komme, når du føler, du har skuffet nogen.

Problemet er bare…

Når du hele tiden prøver at passe ind og hjælpe ekstra alle steder, så kan du til sidst ikke mærke, hvad DU selv har brug for.

Og det er faktisk ret trættende for nervesystemet 😮‍💨

I dag stopper jeg mere op, når Tante Pleaser™ træder frem i mit hoved.

Og minder mig selv om, at det er okay at holde hånden nede og at sige nej.

I dag øver jeg mig mere i at være rolig og neutral, når jeg får tanken "jeg kan liiige det også" .

Og mærke efter:

Har jeg faktisk brug for en pause nu? Eller er jeg igen ved at gøre noget, fordi jeg automatisk føler, jeg burde? ♥️😅

Tante Pleaser™ er én af Tanterne i mit Tante-univers og en del af Tante-leksikonet

Der er 𝟓 𝐚𝐫𝐤𝐞𝐭𝐲𝐩𝐞𝐫, der er mest fremtrædende og du genkender måske dig selv i én eller flere 😉

Vil du have de 𝟓 𝐓𝐚𝐧𝐭𝐞-𝐚𝐫𝐤𝐞𝐭𝐲𝐩𝐞𝐫 og blive mere bevidst om, hvem der taler i dit hoved?

Så skriv 𝐓𝐀𝐍𝐓𝐄𝐑 🔥
..enten herunder eller i en besked til mig og du får en PB med et link, så du kan få guiden i bytte for din mailadresse.

Kærligst Tanja 🍀

19/05/2026

Kender du det, at du ved hvad du skal tage på og så bliver du pludselig i tvivl?

En dag stod jeg og skulle vælge tøj.

Ikke fordi jeg ikke havde noget at tage på.
Ikke fordi tøjet var grimt.

Og så gik cirkusset i gang 🎪 for pludselig kom tankerne snigende med spørgsmål:

“Er det her for meget?”
“Skiller jeg mig for meget ud?”
“Burde jeg tage noget mere neutralt på?”

Og så begyndte jeg at lede efter andet tøj.

Det sjove er…
jeg kunne egentlig godt lide tøjet INDEN tankerne kom brasende ind 😅

𝐇𝐯𝐚𝐝 𝐯𝐚𝐫 𝐝𝐞𝐭, 𝐝𝐞𝐫 𝐬𝐤𝐞𝐭𝐞?

Mød Tante Pleaser™ . Tanten der prøver at sørge for, at du passer ind og alle andre har det godt og nogle gange glemmer at spørge dig

Tante Pleaser™ prøver jo bare at passe på dig.

Hun lærte engang, at det var tryggest:
👉 ikke at fylde for meget
👉 ikke skille sig for meget ud
👉 helst gøre folk tilfredse
👉 helst passe ind

Så hun står dér med sin indre målestok og prøver at forhindre:
kritik, blikke, afvisning og følelsen af ikke at være god nok.

Problemet er bare…

Når du hele tiden prøver at passe ind og undgå at skille dig ud, så kan du til sidst ikke mærke, hvad DU selv synes længere.

Og det er faktisk ret trættende for nervesystemet 😮‍💨

I dag stopper jeg mere op, når Tante Pleaser™ træder frem i mit hoved.
Og minder mig selv om, at det er min mening der tæller hos mig.
I dag øver jeg mig mere i at vælge første indskydelse.

Og mærke efter:
Hvad har JEG egentlig lyst til at tage på idag? ♥️

Tante Pleaser™ er én af Tanterne i mit Tante-univers og en del af Tante-leksikonet

Der er 𝟓 𝐚𝐫𝐤𝐞𝐭𝐲𝐩𝐞𝐫, der er mest fremtrædende og du genkender måske dig selv i én eller flere 😉

Vil du have de 5 Tante-arketyper og blive mere bevidst om, hvem der taler i dit hoved?

Så skriv 𝐓𝐀𝐍𝐓𝐄𝐑 🔥..enten herunder eller i en besked til mig og du får en PB med et link til guiden

Kærligst
Tanja 🍀

"reklame"

14/05/2026

𝐊𝐞𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐝𝐮 𝐝𝐞𝐭, 𝐚𝐭 𝐝𝐮 𝐬𝐤𝐚𝐥 𝐢 𝐠𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐞𝐝 𝐞𝐧 𝐨𝐩𝐠𝐚𝐯𝐞, 𝐝𝐞𝐫 𝐟ø𝐥𝐞𝐬 𝐮𝐨𝐯𝐞𝐫𝐬𝐤𝐮𝐞𝐥𝐢𝐠 𝐬𝐭𝐨𝐫 𝐨𝐠 𝐝𝐮 𝐟𝐚̊𝐫 𝐢𝐤𝐤𝐞 𝐫𝐢𝐠𝐭𝐢𝐠 𝐬𝐭𝐚𝐫𝐭𝐞𝐭 𝐨𝐩𝐠𝐚𝐯𝐞𝐧?

En dag er jeg i gang med en vigtig skriveopgave.
En opgave jeg tror er svær – den er i hvert fald krævende og tager helt sikkert lang tid 😵‍💫

MEN… først, så skal jeg lige have kaffe.
Hov, ikke mere på kanden - ”Jamen så må jeg lave den”
Mens kaffen brygger, så kan jeg lige vaske tøj

Hov, det skal lige sorteres inden jeg kan sætte en maskine over.

Pyyha, nu er kaffen vel færdig, så jeg kan få den kop kaffe – og en pause.
I min kaffepause kan jeg jo lige se på nettet efter den der opskrift, jeg ikke helt kan huske hvordan skal laves.

UUUH der er tilbud på Græsk Yoghurt 😊
Hvad er der ellers på tilbud? … En indkøbsliste bliver lavet og så skal jeg have handlet.

PLIING - En sms tikker ind.
Hvem er det?
Den må jeg hellere svare

”Nå, nu skal jeg ud at handle”
Jeg er hjemme efter lidt over en time og pakker ud.

”Åh vasketøjet”
Det skal op og hænge og måske skal jeg lige støvsuge også og bagefter en pause.

Pausen er med min telefon i hånden

Uuuh vand skal jeg huske – det er vigtigt.
Og den opskrift dér!! Hvornår er det nu jeg skal starte på den, så maden er færdig til kl. 18?

KLOKKEN!!!! 😳

Åh nej – hvad med den der vigtige skriveopgave? 🥺

𝐇𝐯𝐚𝐝 𝐯𝐚𝐫 𝐝𝐞𝐭, 𝐝𝐞𝐫 𝐬𝐤𝐞𝐭𝐞?

Jo, mød Tante Lige-først™ 😅
Tanten der tror, at hun passer på dig, når noget føles svært og uoverskueligt.

Hun flyttede ind for mange år siden for at beskytte dig.
Hun vil dig det godt.

Hun blev et mønster, der lærte dig:
at det var tryggere at udskyde det, der føles stort
at vente på det ”perfekte tidspunkt”
at ”lige om lidt” nok skulle blive til nu

Sådan gjorde jeg engang.

I dag stopper jeg mere op, når Tante Lige-først™ træder frem i mit hoved.
Og minder mig selv om, at det uoverskuelige ikke er farligt. Det er blot en ny opgave der kan skæres ned til mindre spiselige bidder.
Hvis jeg udskyder, fylder det mere i mit hoved og min krop.

Tante Lige-først™ er én af Tanterne i mit Tante-univers og en del af Tante-leksikonet

Der er 𝟓 𝐚𝐫𝐤𝐞𝐭𝐲𝐩𝐞𝐫, der er mest fremtrædende og du genkender måske dig selv i én eller flere 😉

Vil du have de 5 Tante-arketyper og blive mere bevidst om, hvem der taler i dit hoved?

Så skriv 𝐓𝐀𝐍𝐓𝐄𝐑 🔥

Det koster dig blot din e-mailadresse 📩

"reklame"

Send a message to learn more

𝐊𝐞𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐝𝐮 𝐝𝐞𝐭, 𝐚𝐭 𝐝𝐮 𝐟𝐚̊𝐫 𝐞𝐧 𝐬𝐦𝐬 𝐨𝐠 𝐬𝐚̊ 𝐛𝐞𝐠𝐲𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐭𝐚𝐧𝐤𝐞𝐫𝐧𝐞 𝐚𝐭 𝐤ø𝐫𝐞 𝐝𝐞𝐫𝐮𝐝𝐚𝐟...? 😮‍💨En dag fik jeg en sms fra en ven og så ...
11/05/2026

𝐊𝐞𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐝𝐮 𝐝𝐞𝐭, 𝐚𝐭 𝐝𝐮 𝐟𝐚̊𝐫 𝐞𝐧 𝐬𝐦𝐬 𝐨𝐠 𝐬𝐚̊ 𝐛𝐞𝐠𝐲𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐭𝐚𝐧𝐤𝐞𝐫𝐧𝐞 𝐚𝐭 𝐤ø𝐫𝐞 𝐝𝐞𝐫𝐮𝐝𝐚𝐟...? 😮‍💨

En dag fik jeg en sms fra en ven og så startede tankerne:

“Hvad mente han med det?”
“Er han sur?”
“Har jeg gjort noget forkert?”
“Åh nej… hvad skal jeg nu gøre?”

Følelserne kom:
Uro
Dårlig samvittighed
Usikkerhed

Og pludselig begyndte jeg at tænke på, hvordan jeg kunne gøre det godt igen.

Om jeg skulle forklare mig.
Skrive noget ekstra.
Glatte ud.
Sørge for, at stemningen blev god igen.

Alt sammen… ud fra én lille sms.

Og så svarede jeg tilbage ud fra følelsen af, at jeg skulle fikse noget 😮‍💨

𝐇𝐯𝐚𝐝 𝐯𝐚𝐫 𝐝𝐞𝐭, 𝐝𝐞𝐫 𝐬𝐤𝐞𝐭𝐞?

Jo – mød Tante Pleaser™ 😅

Tanten der tror,
at det er hendes ansvar, at alle andre har det godt ❤️

Hun flyttede ind for mange år siden for at beskytte dig.

Hun vil ikke noget ondt.

Hun blev et mønster, der lærte dig:
at mærke andre før dig selv.
At tilpasse dig.
At gøre lidt ekstra for at bevare ro og kærlighed.

Sådan gjorde jeg engang.
I dag stopper jeg mere op, når Tante Pleaser™ træder frem i mit hoved 😅

Og minder mig selv om,
at jeg ikke behøver gøre mig lille eller fikse stemningen for alle andre.

Tante Pleaser™ er én af Tanterne i mit Tante-univers og en del af Tante-leksikonet 💛

Der er 𝟓 𝐚𝐫𝐤𝐞𝐭𝐲𝐩𝐞𝐫, der er mest fremtrædende – og du genkender måske dig selv i én eller flere 😉

Vil du have de 5 arketyper og blive mere bevidst om, hvem der taler i dit hoved?
Så skriv 𝐓𝐀𝐍𝐓𝐄𝐑 🔥

Adresse

Sjællandsgade 21
Ringsted
4100

Hvad er åbningstiderne?

Tirsdag 10:30 - 16:30
Onsdag 10:30 - 18:00
Torsdag 08:30 - 11:30

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når HappyWillmarst - Harmoni i Krop & Sind sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Praksis

Send en besked til HappyWillmarst - Harmoni i Krop & Sind:

Del