Katarina Tunturi

Katarina Tunturi Olen Katarina Tunturi, kuntovalmennuksen pitkän linjan ammattilainen Helsingistä. Olisiko seuraavaksi sinun vuorosi? www.katarinatunturi.com

Olen auttanut tuhansia ihmisiä kohti vahvempaa, terveempää ja onnellisempaa elämää.

18/06/2026

Tunnin kävely ei ehkä tunnu isolta asialta.
M***a kun sitä toistaa joka päivä vuosien ajan, siitä tulee yksi niistä tavoista, jotka muokkaavat koko elämää.
Mun jokainen arkiaamu alkaa sillä, että vien lapsen päiväkotiin ja lähden sen jälkeen tunnin kävelylle.
Viikonloppuisin käyn koiran kanssa lenkillä ennen kuin muu perhe herää. Se on mulle hetki, jolloin käynnistän päivän rauhassa.
Lenkillä ajatukset selkiytyvät, olo on energisempi ja päivä on helpompi kohdata hyvällä fiiliksellä.
Tästä on tullut niin tärkeä rutiini, etten osaisi kuvitellakaan luopuvani siitä. Se on tapa palautua, hengähtää ja saada ihan rehellistä jaksamista! Kuuluuko päivittäinen ulkoilu tai kävely sun rutiineihin?

Asia, joka on tuonut itselleni viime aikoina paljon mielenrauhaa, on se, että olen täysin kartalla siitä, mitä elämässän...
12/06/2026

Asia, joka on tuonut itselleni viime aikoina paljon mielenrauhaa, on se, että olen täysin kartalla siitä, mitä elämässäni tapahtuu.
Se ei tule lisätuloista, täydellisestä ruokavaliosta tai siitä, että ajanhallinta olisi tarkasti optimoitu. Vaan siitä, että tiedän mitä teen, mitkä ovat tavoitteeni, mitä tulee sisään ja mitä menee ulos.
Monesti ihmiset ajattelevat, että haluavat elää vapaasti eikä tarvitse seurata mitään kovin tarkasti. Minulla on tästä lähes päinvastainen kokemus. On tosi selkeyttävää tietää, missä mennään.
Tämä sama pätee myös syömiseen. Jos tavoitteena on esimerkiksi hallita painoa kesällä, niin harvoin se tapahtuu sattumalta. Taustalla on yleensä suunnitelma, toimivat rutiinit ja riittävästi seurantaa, jotta olet oikeasti kartalla siitä, mitä pääsääntöisesti syöt.
Ja kun nämä asiat ovat kunnossa, mukaan mahtuu myös jäätelöitä, grilli-iltoja ja lomapäiviä hyvällä omallatunnolla.
Itsensä johtaminen alkaa siitä, että katsoo omaa elämäänsä rehellisesti.
Kun asiat ovat selkeitä ja olet aidosti kartalla siitä, missä menet, tilalle tulee kolme asiaa:
Selkeys.Rauha.Ja enemmän vapautta.
Ainakin itselleni ne ovat asioita, joiden päälle on hyvä rakentaa kaikkea muuta.

Väittäisin, että suurin osa ihmisistä haluaisi pitää enemmän itsestään, olla tyytyväisempi kehoonsa, jaksaa arjessa pare...
05/06/2026

Väittäisin, että suurin osa ihmisistä haluaisi pitää enemmän itsestään, olla tyytyväisempi kehoonsa, jaksaa arjessa paremmin ja suhtautua itseensä samalla lämmöllä kuin ihmisiin, joita rakastaa.

M***a mitä se oikeasti vaatii?

Mun mielestä se vaatii ennen kaikkea itsearvostusta. Ja mun nähdäkseni se ei synny siitä, että yrittäisi ajatella itsestään positiivisemmin tai vakuuttaisi itselleen olevansa riittävän hyvä. Se syntyy siitä, että pystyy olemaan rehellinen itselleen. Tunnistamaan, mitä oikeasti haluaa, mikä on itselle tärkeää ja mitä sen eteen on valmis tekemään.

Ja kun toimii niiden asioiden mukaisesti yhä uudelleen, oppii vähitellen luottamaan itseensä. Luottamus ei synny ajatuksista vaan teoista. Siitä, että pitää sanansa itselleen myös silloin, kun ei ole se paras fiilis tai motivaatio korkealla.

Niiden lupausten ei tarvitse olla suuria. Se voi olla sitä, että pitää kiinni treeneistä tai menee ajoissa nukkumaan. Joka kerta, kun pidät sanasi itsellesi, rakennat luottamusta itseesi.

Mulle kisaaminen on opettanut paljon tavoitteellisuudesta ja tulosvastuusta. M***a näin jälkikäteen ajateltuna tärkein oppi ei tullut kisalavalta. Tärkein oppi on ollut se, että kun ulkoiset tavoitteet jäävät pois, jäljelle jää suhde itseen. Se, pidätkö kiinni niistä asioista, jotka ovat sinulle tärkeitä, vaikka kukaan ei niitä näkisi tai niistä palkitsisi.

Ja kun mietin elämää kisaamisen ulkopuolella tai vaikka kisauran päättymisen jälkeen, parhaimmillaan jäljelle jää vahva elämäntapa. Sellainen elämäntapa, joka tukee hyvinvointia, jaksamista ja toimintakykyä vuodesta toiseen. Mulle treenaaminen on eräänlainen ankkuri. Sellainen asia, jonka merkityksen huomaa erityisesti silloin, kun elämä kuormittaa enemmän.
On tärkeää saavuttaa omia tavoitteita, m***a vielä tärkeämpää on se, millaiseksi ihmiseksi kasvat sillä matkalla.

Tavoitteet ovat väliaikaisia. Se, millaiseksi ihmiseksi niiden kautta kasvat, voi kulkea mukanasi parhaimmillaan koko loppuelämän ✨.

Olen paininut pitkään sen kanssa, millainen tapa tehdä tätä työtä sopii mulle oikeasti ihmisenä.Nykyinen some- ja valmen...
28/05/2026

Olen paininut pitkään sen kanssa, millainen tapa tehdä tätä työtä sopii mulle oikeasti ihmisenä.
Nykyinen some- ja valmennuskulttuuri tuntuu korostavan yhä enemmän näkyvyyttä, henkilöbrändiä ja sisällöntuotantoa. Välillä tuntuu jopa siltä, että valmentajien pitäisi olla ennen kaikkea sisällöntuottajia.
Ja tunnistan syvemmällä tasolla, ettei se rooli tunnu omalta.
Kun olen mennyt tässä asiassa ihan sydänjuuriin asti ja pohtinut aidosti sitä, miten haluan työskennellä pitkällä aikavälillä, yksi asia on tullut todella selkeäksi:
Mun vahvuus ja intohimo eivät tule parhaiten esiin jatkuvassa esilläolossa tai “opettajaroolissa” somessa.
Ne tulevat esiin henkilökohtaisessa vuorovaikutuksessa.
Keskusteluissa.
Mentoroinnissa.
Videopuheluissa.
Siinä one-to-one työskentelyssä, jossa pääsee oikeasti ihmisen ajattelun, toimintatapojen ja identiteetin tasolle.
Juuri siellä koen kaikkein vahvimmin myös sen, että mulla on aito halu valmentaa ihmisiä.
Olen huomannut, että rauhallisempi, syvempi ja henkilökohtaisempi tapa tehdä tätä työtä tuntuu mulle ihmisenä kaikkein vapauttavimmalta ja luonnollisimmalta.
Teen edelleen todella tärkeänä pitämääni työtä premium-tason yksilövalmennuksessa niille ihmisille, jotka haluavat henkilökohtaista, vaikuttavaa ja syvällistä valmennusta.
M***a tämä on myös pieni shoutout:
Jos täällä on ammattilaisia tai tiimejä, jotka tekevät laadukasta valmennustyötä isommalla profiililla, voisin hyvin nähdä itseni tekemässä osan työstä myös osana jotain toimivaa tiimiä🤝.

Yksi isoimmista väärinymmärryksistä hyvään kuntoon pääsemisessä on mun mielestä se, että mittaaminen nähdään automaattis...
25/05/2026

Yksi isoimmista väärinymmärryksistä hyvään kuntoon pääsemisessä on mun mielestä se, että mittaaminen nähdään automaattisesti stressaavana. Todellisuudessa moni kuormittuu paljon enemmän siitä epämääräisestä yrittämisestä, kun koko ajan joutuu arvailemaan syönkö liikaa tai liian vähän, treenaanko oikeita asioita ja miksi mitään ei tunnu tapahtuvan.

Oon nähnyt m***a kertaa sen, miten ihmisen yleisfiilis ja olo alkaa rauhoittua siinä vaiheessa, kun omaan tekemiseen aletaan suhtautua vastuullisesti ja sitä aletaan myös mittaamaan eli tekemään näkyväksi. Ei tarvitse enää jatkuvasti arvioida fiiliksen perusteella, meneekö hyvin vai huonosti.

Mä uskon siihen, että rehellisyys omaa tekemistä kohtaan helpottaa matkaa enemmän kuin jatkuva epämääräinen yrittäminen.

Onnistunut elämäntapamuutos
on oppimisprosessi.Kyse ei ole täydellisistä viikoista,
vaan siitä,
että omaa tekemistä opit...
19/05/2026

Onnistunut elämäntapamuutos
on oppimisprosessi.
Kyse ei ole täydellisistä viikoista,
vaan siitä,
että omaa tekemistä opitaan mittaamaan
ja kehittämään pitkäjänteisesti.

Matkaan mahtui lomia, haastavia viikkoja ja hetkiä, jolloin suunnitelmaan piti palata uudelleen. Juuri sitä tämä prosessi usein oikeasti on.
Asiakkaan palaute:
“Tilanne ennen valmennusta oli, että ylipainoa oli liikaa enkä itse sitä saanut tiputettua.
Valmennus on saanut minulta rehellisesti sanoen kaiken ylipainon pois. Liikun nykyään enemmän ihan perus arkiliikuntaakin. Rutiinit ja ennakointi on osa normaalia arkea, eikä makeanhimo pääse ottamaan taas valtaa kuten aiemmin teki. Ulkona liikkumisen ilo on löytynyt takaisin.
Arki on tällä hetkellä hyvin kevyttä ja helppoa. Töissä on usein kiire ja päivät voi venyä, niin nykyään osaan ennakoida näitä tilanteita ja arkikin sujuu paremmin esimerkiksi sillä, että olen prepannut ruokia itselleni valmiiksi.
Katarina valmentajana on mahtava. Katarina tsemppaa, kannustaa ja antaa tukea❤️."
Taina

Hae yksilölliseen online-valmennukseen.
Varaa maksuton 30 min konsultaatio - linkki biossa 🫶🏼

You don’t need another extreme reset.Kyllästyttääkö sinua aloittaa joka vuosi uusi painonpudotusprojekti, jaksaa sitä he...
13/05/2026

You don’t need another extreme reset.

Kyllästyttääkö sinua aloittaa joka vuosi uusi painonpudotusprojekti, jaksaa sitä hetken aikaa — ja huomata olevasi pian taas lähtöpisteessä?
Sen sijaan sinun kannattaa keskittyä harjoittelun, ravitsemuksen ja palautumisen hyviin rutiineihin, jotka oikeasti sopivat sinun elämääsi — ja joita pystyt ylläpitämään pitkäjänteisesti.

Valmennuksessani keskitytään:
• kehonkoostumuksen muuttamiseen
• hypertrofiseen harjoitteluun ja lihaskunnon kehittämiseen
• ravintovalmennukseen
• kestävään elämäntapamuutokseen
• pysyviin tuloksiin
Jos olet valmis rakentamaan vahvan kehon ja pitkäaikaisia tuloksia, voit varata maksuttoman 30 minuutin alkukartoituspuhelun verkkosivuiltani.
🌀Linkki biossa.

Kuinka paljon annat arvoa sosiaaliselle medialle elämässäsi ja miten se vaikuttaa sinuun?Mä oon miettinyt paljon sitä, m...
12/05/2026

Kuinka paljon annat arvoa sosiaaliselle medialle elämässäsi ja miten se vaikuttaa sinuun?

Mä oon miettinyt paljon sitä, miten helposti täällä alkaa vertaamaan itseään muihin. Varsinkin yrittäjänä ja ihmisenä, joka tekee työtä somessa näkyvästi, niin kyllä ne ajatukset pyörii välillä päässä jatkuvasti.

Somen mukaan tulo yrittämiseen on kasvattanut itsestänikin rohkeamman viestijän. On pitänyt opetella olemaan esillä, puhumaan täällä asiantuntijana ja tekemään sisältöä. Ja samaan aikaan kuitenkin elää ihan tavallista elämää arjen velvoitteineen, niin kuin kaikki muutkin ihmiset.

Monesti mietin tavoittaako mun postaukset ketään. Saanko ääntäni kuuluviin vai hukunko massaan. Riittääkö se mitä teen.

Mä oon aina ollut enemmän rauhallinen tekijä. En ole koskaan osannut pitää itsestäni meteliä, vaan oon luottanut siihen, että teen työni niin hyvin kuin osaan. Ja silti välillä tuntuu, ettei se enää yksin riitä. Että pitäisi olla jatkuvasti näkyvillä ja tavoitettavissa.

Ja sen kanssa mä itsekin edelleen painin, koska välillä tämä jatkuva esilläolo tuottaa painetta.

Rehellisesti suurin osa asiakkaistani on edelleen vanhoja asiakkaita, joita olen saanut valmentaa 20 vuoden aikana. Heitä on ollut yli tuhat. Eli asiakkaat tulevat edelleen hyvin pienestä porukasta ja se on itselleni haaste, koska tämä työ on minulle yhtä aikaa intohimo ja toimeentulo.

Ehkä halusin jakaa tämän siksi, ettei somelle kannattaisi antaa liikaa valtaa. Me nähdään täällä yleensä vain pieni pintaraapaisu ihmisten elämästä. Ja liian usein me verrataan omia puutteitamme muiden näkyviin kohokohtiin. Se vääristää helposti ajatusta siitä, mihin itse pystyy.

Lopulta tärkeintä on kuitenkin se, että osaa työnsä ja pystyy tuottamaan ihmisille oikeita tuloksia.

Totta kai some kuuluu tähän aikaan, m***a älä anna liikaa painoarvoa sille mitä muut tekee. Keskity siihen omaan tekemiseen.

Ota inspiraatiota muista, m***a älä vertaa itseäsi liikaa.

Meillä jokaisella on kuitenkin jotain ainutlaatuista annettavaa toisillemme.

Pysyvä muutos rakentuu arjessa.
Siksi viikkoraportit on niin tärkeä osa valmennusta.
11/05/2026

Pysyvä muutos rakentuu arjessa.
Siksi viikkoraportit on niin tärkeä osa valmennusta.

Dirección

Santa Susana

Notificaciones

Sé el primero en enterarse y déjanos enviarle un correo electrónico cuando Katarina Tunturi publique noticias y promociones. Su dirección de correo electrónico no se utilizará para ningún otro fin, y puede darse de baja en cualquier momento.

Contacto El Consultorio

Enviar un mensaje a Katarina Tunturi:

Compartir