26/05/2025
Nenä vuotaa ja on tukkoinen olo. Silmiä kutittaa ja kirvelee. Aivastuttaa! Yskittää ja henkeä ahdistaa. Hyvässä hoitotasapainossakin oleva astma pahenee. Iho kutisee. Ja tässä vain ne yleisimmät oireet!
Kevät on siitepölyallergiselle yhtä selviytymistaistelua pahimmillaan 😔
Tässä vaiheessa vuodenkiertoa oireita voi helpottaa ihan kaikenikäisiltä akupunktiolla/akupainnannalla/vyöhyketerapialla, m***a todennäköisesti kokonaan se ei vie niitä pois. Korkeintaan hetkellisesti. Moni hoidattaa itseään akuuttivaiheessakin, sillä parikin hyvin nukuttua yötä on tervetullutta vaihtelua.
Hoitosarja pitäisi aloittaa marraskuussa tulevaa kevättä ajatellen. Kerroinkin viime julkaisussa, että puolison hoitaminen on jäänyt vähälle. Nyt se näkyy ja tuntuu, joten yritän keskittyä voinnin helpottamiseen allergialääkityksen käytön ohella. Joni on ollut vuosia siitepölyaikaan oireeton, m***a tämä kevät koettelee.
Eipä siis ihme, että asiakkaasta marraskuun korvalla kevään hankala olo on kaukainen ajatus, eikä allergioiden hoito tunnu ajankohtaiselta. Unohtuihan se meiltäkin 🫢
Jos nyt tuntuu, että olo on kurja niin ota yhteyttä! Voidaan varata myös aikoja jo sinne marraskuulle niin asian hoito ei jää pelkäksi hyväksi aikomukseksi 😌
Allergioista huolimatta iloa viikkoon ja kevääseen! 🌸