TMZ Het Weggeler

TMZ Het Weggeler Het sfeervolle woonzorgcomplex Het Weggeler te Almelo biedt zorg aan ouderen en chronisch zieken die intensieve verzorging en begeleiding nodig hebben.

‼️ SAVE THE DATE ‼️ Dinsdag 8 september zeskamp bij het Weggeler
16/06/2026

‼️ SAVE THE DATE ‼️
Dinsdag 8 september zeskamp bij het Weggeler

PRACHTIGE FOOTBALL MEMORIES UITWISSELING ⚽️Zoals jullie weten bezoeken wij trouw de Football Memories bij Heracles Almel...
09/06/2026

PRACHTIGE FOOTBALL MEMORIES UITWISSELING ⚽️

Zoals jullie weten bezoeken wij trouw de Football Memories bij Heracles Almelo op de 2e maandag van de maand. Van TMZ gaan er diverse locaties naar toe. Ook Het Weggeler is altijd van de partij. De Heracles Foundation benaderde ons met de vraag of wij mee wilden naar de “Football Memories uitwisseling”. Deze opzet is bedoeld om bij elkaar “in de keuken” te kijken en de term “voetbal verbroedert en verbindt” extra kracht bij te zetten. Dit idee werd zeer enthousiast ontvangen door onze deelnemers en wij hebben direct gezegd mee te doen. Deze editie werd georganiseerd door NEC in het prachtige Goffert stadion. Het was een editie met NEC, De Graafschap en Heracles. Wij werden opgehaald door Heracles in een meer dan luxe bus. In Nijmegen aangekomen werden we vriendelijk ontvangen met koffie en cake. Samen met de deelnemers van De Graafschap en NEC genoten van we hiervan. Daarna begon deel 1 van deze dag: de grote WK kwis. En jawel, wij wonnen deze kwis! Zie de foto’s hieronder 💪. En dat terwijl het beslist geen makkie was! De lunch bestond uit heerlijk verse broodjes en soep. Deel 2 bestond uit een fantastische presentatie over het ontstaan van NEC. Echt zeer boeiend. Wat hebben wij genoten met elkaar en dit werd versterkt door onze prachtige winst van de grote kwis. Het was fantastisch georganiseerd en jawel.. .de volgende Football Memories uitwisseling is bij Heracles, een thuiswedstrijd dus. Voldaan keerden we weer terug naar “ons Weggeler”. En we waren unaniem: voetbal verbroedert en verbindt. ❤️.

Bewonersvakantie 3e etage | 2026 💚Wat was het ook dit jaar weer méér dan geslaagd.Een week vol lachen, genieten, mooie g...
06/06/2026

Bewonersvakantie 3e etage | 2026 💚

Wat was het ook dit jaar weer méér dan geslaagd.

Een week vol lachen, genieten, mooie gesprekken en vooral samen herinneringen maken.
We brachten bezoeken aan Emsflower en Apenheul, genoten van gezellige momenten samen en maakten van elke dag iets bijzonders.

Het geplande bezoek aan het Arboretum moesten we vanwege het slechte weer omruilen voor een gezellige muziekbingo… maar eerlijk is eerlijk: we hebben niemand horen klagen. Wat hebben we gelachen met elkaar.

En alsof dat nog niet feestelijk genoeg was, mochten we deze week ook samen een prachtige 88e verjaardag vieren 🥳

Juist deze momenten maken bewonersvakanties zo ontzettend waardevol. De warmte, de gezelligheid, het samenzijn en alle mooie reacties die we hebben mogen ontvangen, bevestigen dat alleen maar.

Vanaf deze plek willen wij alle vrijwilligers ontzettend bedanken voor hun hulp, inzet, humor en betrokkenheid deze week. Zonder jullie was dit niet mogelijk geweest.

Ook een groot dankjewel aan de collega’s van het restaurant, de afdeling en iedereen die deze week op welke manier dan ook heeft geholpen of aanwezig is geweest. Jullie inzet en enthousiasme maakten het compleet.

Op naar nóg meer mooie herinneringen in 2027 💚

🌿 Activiteitenkalender Juni 🌿De activiteitenkalender van juni staat weer voor u klaar met diverse momenten gericht op we...
30/05/2026

🌿 Activiteitenkalender Juni 🌿

De activiteitenkalender van juni staat weer voor u klaar met diverse momenten gericht op welzijn, ontmoeting, beweging, ontspanning en gezelligheid voor onze bewoners.

Daarnaast willen wij u graag informeren over de zomerperiode.

In de maanden juli en augustus zal er, vanwege de vakantieperiode én de extra inzet die nodig is binnen de zorg, geen uitgebreide maandkalender verschijnen zoals u van ons gewend bent. Het aanbod aan activiteiten en welzijnsmomenten zal in deze periode beperkter zijn.

Tegelijkertijd blijft de behoefte aan persoonlijke aandacht, begeleiding, gezelligheid en ondersteuning voor onze bewoners onverminderd groot. Juist in de zomermaanden merken wij hoe belangrijk extra handen, aandacht en betrokkenheid zijn.

Daarom doen wij hierbij een duidelijke oproep aan familieleden, naasten, vrijwilligers, buren en iedereen die iets wil betekenen voor onze bewoners en locatie:

Uw hulp is deze zomer méér dan welkom — en hard nodig.
Ondersteuning kan al in kleine dingen zitten, zoals:
• helpen tijdens ontbijt, lunch of diner
• wandelen of koffie drinken met bewoners
• ondersteunen bij activiteiten
• een spelletje doen of gezellig aanwezig zijn
• muziek maken, creatief bezig zijn of een praatje maken
• ondersteunen op welzijnsgebied in brede zin

Samen zorgen we ervoor dat ook tijdens de zomerperiode warmte, aandacht en kwaliteit van leven centraal blijven staan.

Heeft u tijd, ideeën of mogelijkheden om iets te betekenen?

Neem dan contact op met één van onze CBW-ers. De telefoonnummers vindt u in deze activiteitenkalender.

Wij waarderen iedere vorm van ondersteuning enorm. 💛

Soms vraagt warmte om een andere route… ☀️💚De eerste avond van onze Wandel3Daagse viel gelukkig niet letterlijk in het w...
29/05/2026

Soms vraagt warmte om een andere route… ☀️💚

De eerste avond van onze Wandel3Daagse viel gelukkig niet letterlijk in het water, maar hebben wij vanwege de tropische temperaturen besloten om niet te wandelen. Een verstandige keuze, al vonden we dat natuurlijk ontzettend jammer.

Maar wat hebben we dat de andere twee avonden samen méér dan goedgemaakt!

Woensdag genoten we van een prachtige wandeling, onderweg verwend met ijsjes, drinken, koek en snoep. Onze buurman Jan zorgde met zijn accordeon voor een warme, gezellige sfeer onderweg.
En werden we door een aantal buurtbewoners verrast met een prachtige witte roos voor elke bewoner 🤍
Bij terugkomst stond er opnieuw een heerlijk hapje en drankje klaar en bleef het nog lang gezellig.

En dan donderdag… onze feestelijke laatste wandelavond. Onder muzikale begeleiding van de Hofbloazers wandelden we samen opnieuw een mooie route, waarbij ook onderweg weer volop werd gezorgd voor de innerlijke mens.

Bij de finish ontvingen alle wandelaars een welverdiende medaille én een prachtige gladiool. Daarna bleef het plein bij de ingang van Het Weggeler nog lange tijd gevuld met gezelligheid, gesprekken, muziek, lachende gezichten en mooie momenten samen.

Wij willen iedereen die op welke manier dan ook heeft meegeholpen enorm bedanken. Dankzij jullie betrokkenheid, inzet en enthousiasme is ook deze Wandel3Daagse weer uitgegroeid tot een groot succes. We hebben zoveel dankbare woorden gehoord, blije gezichten gezien en waardevolle momenten beleefd.

Dáár doen we het voor.
Dank jullie wel 💚

27/05/2026

Ik geef je een roosje m’n roosje 🌹

Lieve buren die ons elk jaar opwachten tijdens de wandel3daagse met een mooi bloemetje

Zo lief en attent. Wordt enorm gewaardeerd. 💚

Dankjulliewel

‼️ Zojuist is er besloten om de 1e avond Wandel3Daagse van het Weggeler NIET door te laten gaan,  vanwege de extreme war...
25/05/2026

‼️ Zojuist is er besloten om de 1e avond Wandel3Daagse van het Weggeler NIET door te laten gaan, vanwege de extreme warmte ‼️

We zullen er woensdag en donderdag 2 fantastische avonden van maken 💚🥳🎉.
U komt dan toch ook?

Donderdag zullen we de avond afsluiten met muzikale ondersteuning van de Hofbloazers uit Goor 🎶

📍𝐃𝐨𝐧𝐝𝐞𝐫𝐝𝐚𝐠 𝟐𝟖 𝐦𝐞𝐢 𝐭𝐫𝐞𝐤𝐤𝐞𝐧 𝐰𝐞 𝐨𝐩𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰 𝐨𝐧𝐳𝐞 𝐦𝐮𝐳𝐢𝐤𝐚𝐥𝐞 𝐬𝐜𝐡𝐨𝐞𝐧𝐞𝐧 𝐚𝐚𝐧! 🎶🥁🎺

🎉 Dit jaar zijn we weer bij de Wandel3Daagse van TMZ Het Weggeler in Almelo, waar ieder jaar enthousiasme, gezelligheid en mooie wandelkilometers samenkomen! 👨🏽‍🦽🚶🏼‍♀️🔥

Onderweg zorgen wij natuurlijk voor extra sfeer met vrolijke muziek, swingende klanken en een flinke dosis enthousiasme! 🎷🪊👏🏼

Zo maken we er samen met alle wandelaars, supporters en vrijwilligers weer een feestelijke avond van! 🎖️🎊

Wij hebben er zin in… jullie ook? 🤩

BARBECUES EN WAARBEEKDAGWe hebben de afgelopen week weer genoten van prachtige maar bovenal waardevolle activiteiten. Di...
22/05/2026

BARBECUES EN WAARBEEKDAG

We hebben de afgelopen week weer genoten van prachtige maar bovenal waardevolle activiteiten. Dinsdag hebben we een barbecue gehouden voor huiskamer Weeze en donderdag voor huiskamer Lolee. Huiskamer Laak volgt dan nog op dinsdag 2 juni. Van iedere bewoner was er 1 persoon uit hun netwerk welkom om samen met hun naaste te genieten van deze heerlijke barbecue ❤️. Omdat er binnen de 2e etage enkele collega’s gaan verhuizen naar een ander team hebben we ervoor gekozen om zowel de collega’s die nieuw in het team komen als de collega’s die naar een ander team gaan uit te nodigen. Zo konden familieleden al kennismaken met de nieuwe medewerkers. En dit alles in een ontspannen en informele sfeer. Het waren barbecues waar ontmoeting en verbinding centraal stonden. Het was ronduit geweldig 🥰. Langs deze weg bedanken we nogmaals onze vrijwilligers die ons hebben geholpen waaronder de “bakkers” achter de barbecue. Toppers!

Vanmiddag zijn we met enkele bewoners naar de jaarlijkse “Waarbeekdag” geweest. Op deze dag is het attractiepark geopend voor allerlei instellingen. Dit is uiteraard weer georganiseerd door de Stichting Goal. We hebben volop genoten: het is ineens zomer, de patat, frikandellen, kroketten en de ijsjes waren heerlijk en we zijn in diverse attracties geweest. Ook de achtbaan werd niet overgeslagen. Zie hieronder de foto’s 😄. Laat in de middag keerden we moe en voldaan terug naar “ons Weggeler”.

HERENCLUB SPELLEN OCHTEND Onze herenclub draait voortvarend. Dat komt grotendeels omdat de onderwerpen door de heren zel...
15/05/2026

HERENCLUB SPELLEN OCHTEND

Onze herenclub draait voortvarend. Dat komt grotendeels omdat de onderwerpen door de heren zelf worden gekozen. Het is echt een club voor-, door-, en uiteraard met onze heren. Vorige week kwamen we samen op het idee om vandaag een spellen ochtend te organiseren. Dus vanmorgen hebben we een aantal spellen klaargezet. Een mooie mix van “doe” spellen, bordspellen en spellen waarbij het geheugen en herinneringen een rol spelen. Op onze SilverFit staat een spel over oude reclames die vroeger op TV verschenen. Wat leverde dit onderdeel prachtige anekdotes op. Na elke herenclub bijeenkomst evalueren we de ochtend. We willen namelijk het goede behouden en het mindere aanpassen of zelfs “skippen”. De feedback van vanmorgen: “Prachtige ochtend, wat vloog de tijd voorbij”. En ook: “Het was erg leuk maar mijn persoonlijke voorkeur blijft uitgaan naar onze gespreksgroep variant”. Zo houden we onze herenclub up-to-date en blijven de onderwerpen altijd bij de interesses van onze deelnemers passen.

Adres

Smaragdstraat 139
Almelo
7601HR

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer TMZ Het Weggeler nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact De Praktijk

Stuur een bericht naar TMZ Het Weggeler:

Delen