17/06/2026
Gelukkig is het weer droog na weken van regen. ☀️
Sinds ik dichter bij mijn werk woon (voorheen 44 kilometer, nu 17 kilometer) probeer ik een paar keer per week op de fiets naar mijn werk te gaan. Meestal plan ik bewust een rustdag tussen de fietsdagen, zodat mijn lichaam de tijd krijgt om te herstellen.
Deze week werkte ik alleen op maandag en dinsdag. Ik was benieuwd hoe mijn belastbaarheid op dit moment is en besloot mezelf uit te dagen: beide dagen op de fiets. En eerlijk? Ik ben echt een mooiweerfietser. 😉
Maandag ging verrassend goed. Gewoon op mijn vertrouwde, ouderwetse fiets met drie versnellingen – niets elektrisch. ’s Avonds maakten mijn partner, onze hond Bibi en ik ook nog een wandeling van een uur. Dat voelde ik later wel in mijn spieren.
Dinsdagochtend werd ik wakker met stijve benen. Heel even schoot door mijn hoofd: ik pak gewoon de auto. Dat was de makkelijkste keuze geweest.
Maar ik stapte toch weer op de fiets.
Het ging minder soepel dan maandag en ik fietste een stuk rustiger. Toch kwam ik weer op mijn werk aan. En daar ben ik trots op.
Soms hoeft vooruitgang niet snel te gaan. Soms betekent vooruitgang juist dat je luistert naar je lichaam, je tempo aanpast en tóch blijft bewegen.
Want bewegen is niet alleen goed voor je lichaam, maar ook voor je geest. 💚
Welke kleine overwinning heb jij deze week behaald?