21/06/2026
In mijn coaching hoor ik dit soort gedachten regelmatig.
Niet omdat mensen met autisme zwak zijn.
Maar omdat ze vaak jarenlang hebben geprobeerd zich aan te passen.
Aan verwachtingen.
Aan een omgeving.
Aan een manier van leven die niet altijd past bij hoe hun brein werkt.
En als iets steeds moeilijk voelt, ga je soms denken dat er iets mis is met jou.
Terwijl dat lang niet altijd zo is.
Misschien ben je niet te gevoelig.
Misschien ben je niet lastig.
Misschien ben je vooral heel lang te streng geweest voor jezelf.
🌺In mijn coaching help ik mensen om zichzelf beter te begrijpen en met meer zachtheid naar zichzelf te kijken.
🌺In mijn e-book (37 pagina’s ): Als het hoofd vol is en de buitenwereld doorgaat schrijf ik over onderwerpen als maskeren, overprikkeling, grenzen, meltdowns en shutdowns. Link in bio.
🌺Via mijn nieuwsbrief deel ik regelmatig herkenning, inzichten en praktische handvatten. Link in bio.
Welke gedachte herken jij het meest?