23/03/2026
Hoe interessant! Autisme en Adhd
Afgelopen zaterdag volgde ik een mooie bijscholingsdag van het NFP, de Nederlandse vereniging voor fysiotherapie volgens de psychosomatiek.
Het onderwerp was autisme en adhd
Interessante lezingen en workshops die me weer wat wijzer maken.
Zowel over het unieke individu dat we zijn en dus niet alles meetbaar en vergelijkbaar is.
Als ook de huidige zorg waarin we te maken hebben met overdiagnosticering (teveel diagnoses) en op ander gebied onder diagnostisering (te weinig diagnose)
Over de werking van hormonen.. de werking van emoties en van het zenuwstelsel.
Over sensorische integratie, hoe werken onze zintuigen. Over wat werkt wel en wat niet.
N topje van een ijsberg, inspirerend en een uitdaging die blijft voor iedereen in de zorg!
een fijne netwerk dag met collega's 😊
goed om samen te werken, krachten te bundelen en lichaamsbewustzijn te blijven meenemen in het vastlopende hoofd!