Yogacenter Roermond

Yogacenter Roermond Yogastudio in Roermond

Louis Eijssenweg 3, Herten
www.yogacenter-roermond.nl

Omdat deze zo mooi blijft! ♥️✨Voor de moedersvoor de vrouw
die ‘s nachts naast het bed zit
haar hand als een dak over ee...
10/05/2026

Omdat deze zo mooi blijft! ♥️✨

Voor de moeders

voor de vrouw
die ‘s nachts naast het bed zit
haar hand als een dak over een slapend voorhoofd

voor de vrouw
die nog wacht
die hoopt, probeert, verlangt,
en blijft geloven dat haar buik ooit zacht zal groeien

voor de vrouw
die draagt
ook zonder armen vol
omdat ze ooit verloor

voor de vrouw
die moeder is in stilte
zonder kind
maar met een hart vol zorg
en een lijf dat weet wat het is om te geven

voor de vrouw
die haar moeder mist
of haar nooit echt heeft gekend
maar toch iets van haar voelt
in de manier waarop ze liefheeft
of lacht
of zomaar ineens iets begrijpt

voor de moeders van vroeger
de oermoeders
die voor ons barstten, bloeiden, stierven en weer opstonden
zodat wij hier nu
mogen zakken in onze bekken
ademen
weten: ik hoor erbij

voor jou
die soms twijfelt
maar elke dag weer kiest
om lief te hebben
ruw, zacht, kapot en heel tegelijk

moeders
maken de wereld
in hun lichaam, hun keuzes
hun ja
en ook hun nee
we eren je
niet alleen vandaag
maar telkens als een vrouw
opstaat
en zichzelf niet vergeet

♥️✨

Nog 2 sessies op deze plek.Deze ruimte heeft zoveel gedragen. Zoveel vrouwen, ademhalingen, processen en momenten van th...
21/02/2026

Nog 2 sessies op deze plek.

Deze ruimte heeft zoveel gedragen. Zoveel vrouwen, ademhalingen, processen en momenten van thuiskomen.

De komende sessies vormen een zachte afronding van deze periode, voordat de studio verhuist per 2 maart.

Overgangen vragen niet om haast.
Ze nodigen uit om stil te staan. Om te voelen. Om te eren wat er is geweest.

Dankbaar voor deze plek.
En dankbaar voor iedere vrouw die hier is binnengekomen 🤍



Vrijdagavond 27 februari | 19:30-21:30u✨
Zondagochtend 1 maart | 09:30-11:30u♥️





zwangerschapsyoga

Soms voel je dat het tijd is….Niet omdat er iets mist, maar omdat er iets nieuws wil ontstaan.Vanaf 2 maart 2026 verhuis...
20/02/2026

Soms voel je dat het tijd is….

Niet omdat er iets mist, maar omdat er iets nieuws wil ontstaan.

Vanaf 2 maart 2026 verhuist de studio naar een nieuwe plek. ♥️

Een plek die nog meer ruimte biedt voor zachtheid, verbinding en thuiskomen in jezelf.

Ik ben diep dankbaar voor alles wat hier heeft mogen groeien en voel tegelijkertijd dat deze nieuwe plek ons verder mag dragen.

Binnenkort deel ik alle praktische informatie.
Voor nu: dank je wel dat je deel bent van deze reis 🤍


Mama en baby yoga♥️De allereerste Mama & Baby yogales zit erop en wat heb ik intens genoten. Van de rust, de zachte bewe...
22/06/2025

Mama en baby yoga♥️

De allereerste Mama & Baby yogales zit erop en wat heb ik intens genoten. Van de rust, de zachte beweging, het contact tussen moeder en baby... en van de liefdevolle sfeer die meteen voelbaar was in de ruimte. ✨

Samen yoga doen met je baby is zoveel meer dan bewegen. Het is vertragen, verbinden, herstellen.
Voor je lijf, voor je hart, voor jullie band.
Een moment waarin alles mag zijn, voedingen, huilmomentjes, slapen op je borst, het hoort er allemaal bij.

Dankbaar voor de eerste groep vrouwen, voor het vertrouwen en de mooie eerste les afgelopen maandag…. Natuurlijk ook samen met mijn baby haha ♥️

Foto door liefste:
In de ruimte van 💕




Liefde ♥️Wat ik 100% meegeef aan vrouwen in mijn zwangerschapsyoga programma en wat ik door de geboorte van Tuur heb gel...
06/05/2025

Liefde ♥️

Wat ik 100% meegeef aan vrouwen in mijn zwangerschapsyoga programma en wat ik door de geboorte van Tuur heb geleerd….

• Maak zoveel mogelijk gebruik van de zwaartekracht maar wissel tegelijkertijd af. Zeker bij de geboorte van een tweede kindje kan het ineens super snel gaan! En een snelle landing is ook niet altijd wat je wilt.

• Mindset is KEY, dit bepaalt of je in vertrouwen kunt blijven of misschien opgeeft en naar de angst/paniek toe beweegt. Luister affirmaties, vraag om positieve aanmoediging van je geboorteteam en lees je in over de fases zodat jij jouw lichaam kunt volgen.

• Zet je bad op tijd op, en al moet je een paar emmers eruit halen en opnieuw vullen voel je niet bezwaard. Een bad is niet alleen om in te bevallen maar ook om weeën/golvingen in op te vangen.

• Lees je in over eventuele ondersteuning zoals een TENS apparaatje, bad, beweging, wat heb je nodig zodat je vol vertrouwen jouw thuisbevalling en natuurlijk ook ziekenhuis bevalling tegemoet kan gaan.

Alleen mocht ik wel voelen tijdens de thuis bevalling, dat je bij thuis blijven jezelf met meer vertrouwen mag neerzetten. Collectief heerst er veel angst en zorgen over thuis je kindje geboren laten worden, terwijl dit net zo veilig is als een ziekenhuis bevalling.





Ergens geloof ik er in dat ook jouw kindje zijn/haar manier kiest om geboren te worden. Al zijn het jouw angsten die aan...
04/05/2025

Ergens geloof ik er in dat ook jouw kindje zijn/haar manier kiest om geboren te worden. Al zijn het jouw angsten die aangeraakt worden, generationeel of ook door wie zij als persoon zijn.

Tuur is geboren zoals hij is, vastberaden, niet nadenken gewoon doen. Eerst proberen dan komt de rest.

Het was een fantastisch mooie reis waarvoor ik achteraf heel dankbaar ben. De serene badbevalling die ik had gevisualiseerd hebben we niet gered. Wel een hele mooie en dit keer een thuis bevalling.

Nadat ik langzaam in de middag het gevoel kreeg er is iets begonnen, ik de golvingen herkende en deze niet meer weg gingen na het douchen. Besloten we ergens tegen 16:30u de verloskundige te bellen om te laten weten dat er iets rommelde. Ze gaf aan zo tegen 18:00u in de buurt te zijn en even langs te komen.

Net als bij Roos voelde ik dat ik gebruik wilde maken van de zwaartekracht, affirmaties luisteren en vooral bewegen. Veeel bewegen, trap op en af, ook beneden alleen maar in beweging en vooral veel hangen op de tafel en het aanrecht. En er was zelfs een moment dat ik de golvingen kon tegenhouden, omdat ik merkte dat ik het lastig vond dat ik Roos niet meer zou zien voor dat Tuur werd geboren.

Om 18:00u is de verloskundige komen checken en zat ik op 3/4 cm ontsluiting (de grootste les om of niet te laten toucheren en echt je lichaam te volgen of het wel te laten doen en te voelen dat het niet veel zegt over het verloop, mocht je teleurgesteld zijn over waar je zit)

Wantttt dit is onze reis geworden…..

De dienstwissel zou plaatsvinden om 19:30u, we spraken af toen ze om 18:10u weer ging dat de volgende verloskundige die dienst had rond 19:30u kwam kijken. Om 18:30u heb ik Tim mijn man gevraagd haar opnieuw te bellen omdat ik voelde dat het veel intenser werd. Ik wist even niet meer hoe ik het had, de sensaties waren op dat moment zo intens. Wetende dat de laatste fase 100% begonnen was.

Met affirmaties in mijn oren “iedere wee is een wee dichterbij het geboren laten worden van jouw baby. Vertrouw op jouw lichaam. Hoe meer je kunt ontspannen hoe beter je lichaam kan werken”. Dit was de eerste keer dat ik echt dacht “dit doe ik nooit meer” 🙈 (lees in de comments verder!).

Vastberaden, vol vertrouwen en onoverwinnelijk….✨Zo voelde ik mij de hele zwangerschap bij Tuur. Ik wist dat ik thuis wi...
01/05/2025

Vastberaden, vol vertrouwen en onoverwinnelijk….✨

Zo voelde ik mij de hele zwangerschap bij Tuur. Ik wist dat ik thuis wilde bevallen en na mijn ervaring bij Roos wat ik wel en wat ik niet meer wilde dit keer! Wat ik toevoegde aan mijn geboortewensen waren:

✨Ik wil mijn baby zelf aanpakken

✨ Ik wil thuis in bad bevallen

✨ Ik wil de placenta bewaren (en daar lieten we iets waanzinnigs moois van maken!)

✨ Ik wil niet getoucheerd worden.

Hier ben ik 37 weken zwanger van Tuur, onze lieve kleine jongen. Onze rebelse, vurige, vrijgevochte manifestor. 🔥

Ik visualiseerde mijn bevalling als volgt:

De dag van de bevalling komen net als bij Roos de golvingen zacht op gang. Ik ken de fases en het gevoel en ik weet dat ik daar op mee mag gaan bewegen. Hoe meer ik ontspan hoe meer mijn lichaam z’n werk kan doen, mijn baby de juiste positie kan innemen en draaiing kan maken die nodig zijn om mijn baby te baren. Tim mijn man is er en we blijven zo lang mogelijk alleen thuis en bellen de verloskundige pas op het aller allerlaatste moment. Roos is er bij of als dat zo uitkomt bij mijn moeder. Als ik voel dat de weeën intenser worden, dan stap ik in bad en daar vang ik samen met de hulp van Tim de kleine man op. Dan zie ik mezelf het eerste uur in alle rust met hem. De placenta wordt in alle rust geboren terwijl Tuur de borstcrawl doet om voor het allereerst te drinken. Borstvoeding komt weer goed op gang. En dit keer zijn we heerlijk thuis en krijgen we alle ruimte om daar te landen. Met z’n drietjes (tot Roos er weer bij is) of viertjes als ze al thuis is. Ik zag het helemaal voor me, hoe sereen, rustig en vol vertrouwen deze geboortereis ging zijn.♥️

Dit is een ding wat ik echt heb mogen ervaren, hoe krachtig het visualiseren van jouw bevalling/geboortereis is. Net zoals een topsporter zijn grootste en belangrijkste wedstrijd ooit visualiseert en weet dat hij gaat winnen. Want als je daar niet op vertrouwt, wie gaat dat dan voor je doen? Want als je niet weet wat op je af komt, kun je dan alsnog er volledig op vertrouwen?

Benieuwd of de visualisatie ook echt de bevalling/geboortereis van Tuur is geworden?🥰

Wat als lieve mama? ♥️Je jezelf zou dragen zoals je dat voor je baby/kind zou doen. Moeder, moeder met kinderwens, mooie...
19/04/2025

Wat als lieve mama? ♥️

Je jezelf zou dragen zoals je dat voor je baby/kind zou doen. Moeder, moeder met kinderwens, mooie vrouw✨




Je draagt nieuw leven. Je voelt dat dit moment in je leven meer is dan een ‘fase’.Het is een overgang. Een initiatie. Ee...
17/04/2025

Je draagt nieuw leven. Je voelt dat dit moment in je leven meer is dan een ‘fase’.
Het is een overgang. Een initiatie. Een herinnering.✨

Zwangerschapsyoga is geen extra op je to-do list.
Het is de basis waarop je rust, vertrouwen en verbinding bouwt.

In mijn traject vind je geen losse houdingen of standaard lesjes.
Je vindt jezelf. Je baby. En de kracht die al die tijd al in jou zat.

Meedoen betekent thuiskomen. In jezelf. In je lijf. In het moederschap.♥️

Vertrouwen in de geboorte: deel 4 ♥️✨Terwijl ik de persweeën opving op mijn zij, telkens mee ademend en meebewegend op w...
04/04/2025

Vertrouwen in de geboorte: deel 4 ♥️✨

Terwijl ik de persweeën opving op mijn zij, telkens mee ademend en meebewegend op wat mijn lichaam aangaf, wachtte ik op de verloskundige die even weg was. Eén affirmatie bleef maar door me heen gaan, omdat ik me zo veilig en fijn voelde bij haar, de verloskundige die al vanaf het begin van haar dienst met ons in contact was en mee was gegaan naar het ziekenhuis:
“Zij gaat mij helpen in deze bevallingsreis, zij gaat mij helpen in deze bevallingsreis.”

Toen ze terugkwam, bleek er niemand anders beschikbaar en zei ze: “We gaan dit samen doen.”

Omdat ik op mijn rug lag, vroeg ze nog of ik liever op de baarkruk wilde. Maar ik voelde in mijn hele lijf: ik wil nergens meer heen. Bij elke ademhaling visualiseerde ik hoe ik inademde naar mijn baby, en haar met mijn uitademing zachtjes over mijn stuitje heen ademde (de J-ademhaling).

Na 25 minuten persen of eigenlijk: mee ademen was ze daar. Geen scheurtje, geen hechting, en dat terwijl ze ook nog als sterrenkijker lag. Achteraf ontdekte ik dat dit een hele lastige ligging is, waarbij er vaak sneller interventies plaatsvinden zodra het opgemerkt wordt. Hier ontdekte ik de kracht van niet alles willen weten, maar juist volledig met je lichaam meebewegen en vertrouwen op wat er gebeurt.

Uiteindelijk werd ze om 17:58 geboren, minder dan drie uur nadat de verloskundige nog had gezegd dat het waarschijnlijk nog zeker zes uur zou duren. Hoe belangrijk is het dan om jouw intuïtie te volgen!

Wil je weten wat er in deze bevalling/geboortereis gebeurde, waardoor ik precies wist: dít wil ik anders, als het ons nog eens gegeven mocht zijn?
En natuurlijk ook wat ik in de voorbereiding zó waardevol vond—want voor mij was die voorbereiding echt één van de belangrijkste factoren waardoor ik uiteindelijk mijn droombevalling heb kunnen manifesteren ♥️✨






Adres

Louis Eijssenweg 3
Herten
6049CD

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Yogacenter Roermond nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact De Praktijk

Stuur een bericht naar Yogacenter Roermond:

Delen