24/06/2026
☀️ Scrubben in de zomer minder belangrijk? NEE! Juist niet. 🤔
Juist in de zomer is het extra belangrijk om aandacht te besteden aan het scrubben van je gezicht en lichaam!
Maar waarom eigenlijk?
1️⃣ Door blootstelling aan UV-straling gaat je huid zich beschermen door de bovenste huidlaag iets te verdikken. Hierdoor kunnen dode huidcellen zich sneller ophopen en ziet de huid er sneller wat doffer en grauwer uit.
2️⃣ Je brengt vaker zonbescherming aan dan normaal. Dat is natuurlijk heel goed, dus ga vooral zo door! Maar hierdoor kan je huid wel wat vetter aanvoelen en kunnen er sneller onzuiverheden ontstaan.
3️⃣ In de zomer produceert je huid meer talg. Hierdoor wordt je huid vetter en kan deze sneller gaan glimmen. Doordat je huid vetter is, laten dode huidcellen ook minder goed los. Ze blijven als het ware aan de huid plakken.
Zijn bovenstaande punten een probleem? Nee, zeker niet. Mits je je huid regelmatig exfolieert. Dan verdwijnen deze 'problemen' als sneeuw voor de zon. ❄️☀️
Voor een gevoelige huid adviseren we 2 à 3 keer per week een scrub te gebruiken. Heb je een normale tot vette huid? Dan kun je zelfs dagelijks exfoliëren.
Natuurlijk wel met een scrub die daarvoor geschikt is. Denk bijvoorbeeld aan de Exfoliating Polish of de Dual Action Scrub van ZO Skin Health. 💙
Benieuwd welke scrub het beste past bij jouw huid en hoe je deze optimaal gebruikt? Kom langs voor gratis huidadvies! ✨😍