09/06/2026
Ik geloof dat het leven vol magie zit.
Maar om die magie te ervaren, moeten we deze wel bewust binnenlaten.
Wanneer we veel in ons hoofd zitten zijn we vaak volledig afgesloten om mogelijkheden en synchroniteiten te ontvangen - of zelfs maar waar te nemen.
Wat mij het meest helpt om weer terug te shiften naar een staat van openheid en ontvankelijkheid voor hoe mooi het leven is en zou kunnen zijn, is om een gevoel van verwondering op te roepen.
Simpele verwondering,
Wat als kind vaak onze normale staat van zijn was.
Waardoor we veel meer de mooie dingen om ons heen waarnamen en daarmee de magie van het leven binnen lieten.
De vlinder die voorbij fladdert
De regenboog in de lucht
En de glimlach van een persoon op straat
Dus zo vaak als ik kan, neem ik om moment om me simpelweg te verwonderen over alles wat ik om me heen zie of ervaar.
Als volwassene zijn we zoveel ‘normaal’ gaan vinden. En juist dat normaal vinden is wat ons weerhoudt om de schoonheid van de dingen te zien.
Door bewust het normaal van de dingen af te halen, is daar de verwondering weer.
En je moet het zelf maar ervaren, maar het moment dat ik bewust die verwondering oproep, voel ik dat er iets open gaat in mij.
Alsof ik in één klap weer besef hoe mooi en magisch het allemaal is.
En die openheid in mezelf betekend open deuren voor mogelijkheden, synchroniciteit, schoonheid en magie - klein en groot.