20/06/2026
Een berichtje vanuit Frankrijk
Langzaam maar zeker beginnen we hier onze draai te vinden. De verhuisdozen raken uitgepakt, er ontstaat structuur en de meeste administratieve zaken zijn inmiddels geregeld. Tijd dus om de aandacht wat meer te verleggen naar de omgeving.
We ontmoeten nieuwe mensen, ontvangen gasten, ontdekken restaurants, maken toeristische uitstapjes en genieten vooral volop van alles wat er op ons pad komt.
Op dit moment hebben we hier, net als in Nederland, te maken met een hittegolf. Tussen 11.00 en 17.00 uur is het eigenlijk te warm om veel te ondernemen, dus zoeken we regelmatig de koelte binnen op.
En weet je wat ik hier zo mooi vind?
🧡 Dat iedereen elkaar groet op straat in het dorp.
🧡 Dat mensen rustig in de rij staan bij een marktkraam, geduldig wachten en ondertussen gezellig een praatje maken.
🧡 Dat Fransen het waarderen als je hun taal probeert te spreken, ook al is ons Frans nog verre van perfect.
🧡 Dat de postbode een loper/sleutel heeft van officiële brievenbusboxen, zodat pakketjes netjes worden afgeleverd in je box.
🧡 Dat je hier nog gewoon terecht kunt bij kleine kantoren van grote verzekeringsmaatschappijen en banken, waar iemand je persoonlijk helpt. Zo prettig en gemakkelijk.
🧡 Dat de parkeerschijf de deur uit kan, want parkeren is hier in deze omgeving gewoon gratis.
🧡 Dat er op slechts 9 kilometer afstand een reflexzonetherapeut zit. Heerlijk!
🧡 En dat er ongetwijfeld ook dingen zullen zijn die tegenvallen. Maar het begin voelt goed. De basis is positief. En dat geeft vertrouwen voor alles wat nog komt.
We genieten, ontdekken en bouwen stap voor stap verder aan ons nieuwe leven hier. ❤️
Liefs, Esther🧡