ESTA en route

ESTA en route Contactgegevens, kaart en routebeschrijving, contactformulier, openingstijden, diensten, beoordelingen, foto's, video's en aankondigingen van ESTA en route, Voorhout.

Een berichtje vanuit Frankrijk Langzaam maar zeker beginnen we hier onze draai te vinden. De verhuisdozen raken uitgepak...
20/06/2026

Een berichtje vanuit Frankrijk

Langzaam maar zeker beginnen we hier onze draai te vinden. De verhuisdozen raken uitgepakt, er ontstaat structuur en de meeste administratieve zaken zijn inmiddels geregeld. Tijd dus om de aandacht wat meer te verleggen naar de omgeving.

We ontmoeten nieuwe mensen, ontvangen gasten, ontdekken restaurants, maken toeristische uitstapjes en genieten vooral volop van alles wat er op ons pad komt.

Op dit moment hebben we hier, net als in Nederland, te maken met een hittegolf. Tussen 11.00 en 17.00 uur is het eigenlijk te warm om veel te ondernemen, dus zoeken we regelmatig de koelte binnen op.

En weet je wat ik hier zo mooi vind?

🧡 Dat iedereen elkaar groet op straat in het dorp.

🧡 Dat mensen rustig in de rij staan bij een marktkraam, geduldig wachten en ondertussen gezellig een praatje maken.

🧡 Dat Fransen het waarderen als je hun taal probeert te spreken, ook al is ons Frans nog verre van perfect.

🧡 Dat de postbode een loper/sleutel heeft van officiële brievenbusboxen, zodat pakketjes netjes worden afgeleverd in je box.

🧡 Dat je hier nog gewoon terecht kunt bij kleine kantoren van grote verzekeringsmaatschappijen en banken, waar iemand je persoonlijk helpt. Zo prettig en gemakkelijk.

🧡 Dat de parkeerschijf de deur uit kan, want parkeren is hier in deze omgeving gewoon gratis.

🧡 Dat er op slechts 9 kilometer afstand een reflexzonetherapeut zit. Heerlijk!

🧡 En dat er ongetwijfeld ook dingen zullen zijn die tegenvallen. Maar het begin voelt goed. De basis is positief. En dat geeft vertrouwen voor alles wat nog komt.

We genieten, ontdekken en bouwen stap voor stap verder aan ons nieuwe leven hier. ❤️

Liefs, Esther🧡

Inmiddels zijn we 7 dagen in Frankrijk… en wat zijn die dagen voorbijgevlogen. De reis hiernaartoe duurde ruim 14 uur, m...
08/05/2026

Inmiddels zijn we 7 dagen in Frankrijk… en wat zijn die dagen voorbijgevlogen.

De reis hiernaartoe duurde ruim 14 uur, met flink wat vertraging rondom Antwerpen en Parijs. Best pittig voor ons, maar zeker ook voor onze 3 katten.
In de auto hadden we drie benches met elkaar verbonden, zodat ze genoeg bewegingsruimte hadden én er plek was voor een kattenbak.

Ze hebben het ongelooflijk goed gedaan. Alleen Daantje was in het begin wat nerveus en heeft tot Antwerpen gemauwd. We besloten een rustig muziekje op te zetten… en dat deed wonderen. Hij werd helemaal rustig en bleef dat ook. Later ontdekten we dat er dus echt rustgevende muziek voor katten bestaat.

En natuurlijk zochten ze elkaar onderweg ook regelmatig op voor wat gezelligheid en steun… zelfs als dat betekende dat één van hen in de kattenbak ging liggen.

Eenmaal aangekomen hebben ze eerst het hele huis onderzocht. Langs muren, kasten en deuren — alsof ze een plattegrond aan het opslaan waren. Met grote bewondering kijken ze naar buiten, waar de koeien rustig voorbij lopen.
Ook buiten gingen ze heel voorzichtig op ontdekkingstocht: eerst langs het huis, daarna langs de hekken van de tuin.

En buurtpoezen? Daar zijn er genoeg van, dus de eerste ontmoetingen hebben ook al plaatsgevonden.

Ze voelen zich zichtbaar op hun gemak en genieten volop van hun nieuwe omgeving.

Eigenlijk lijken katten soms best op mensen…

🔸een rustig muziekje brengt ontspanning
🔸elkaar opzoeken geeft vertrouwen
🔸je huis eigen maken zorgt voor veiligheid
🔸de tuingeluiden van vogels en krekels brengen rust
🔸het ontmoeten van nieuwe buren geeft een gevoel van saamhorigheid
🔸en ontspanning… daar knapt iedereen van op

Liefs, Esther
ESTA en route

En dan is het april…Mijn laatste post was op 8 oktober. Lang geleden.De laatste zin die ik toen schreef was:“Maar ik vin...
05/04/2026

En dan is het april…
Mijn laatste post was op 8 oktober. Lang geleden.
De laatste zin die ik toen schreef was:
“Maar ik vind het vooral ook leuk om jou te laten zien waarvan ik zo geniet. Geniet je mee?”

In de tussentijd is er veel gebeurd.

Frans en ik hebben besloten om te verhuizen naar Frankrijk. Een nieuw land, een nieuw ritme, een nieuw hoofdstuk in ons leven. Dat betekent ook dat ik mijn praktijk in reflexzonetherapie ESTA heb gesloten.

Twintig jaar lang heb ik mijn vak met liefde, toewijding en bezieling uitgeoefend.
Dankjewel aan al mijn cliënten. Wat ben ik dankbaar voor het vertrouwen dat in mij is gesteld en voor het feit dat ik een stukje met jullie mee mocht lopen op jullie levenspad.
Dat is en blijft heel bijzonder.

Dankjewel aan alle mooie, inspirerende en creatieve mensen die ik in de afgelopen jaren heb leren kennen. Jullie hebben ESTA kleur gegeven.

Hoe mijn pad zich in Frankrijk precies zal ontvouwen, weet ik nog niet. Er is nieuwsgierigheid en vertrouwen. Wat ik wél weet, is dat ik jullie graag meeneem in dit nieuwe hoofdstuk. In wat ontstaat en waar ik van geniet.

Je kunt mij hier blijven volgen en zien hoe ESTA en route zich verder ontwikkelt.

Alle goeds en liefs,
Esther 💜💚🧡

Adres

Voorhout

Telefoon

+31622628334

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer ESTA en route nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact De Praktijk

Stuur een bericht naar ESTA en route:

Delen