Mammaklinikken

Mammaklinikken Det er aldri for sent å bli den t***e, sterke og smertefrie mammaen,
men hvor lenge skal du sette livet ditt på vent når du kan gjøre endringen nå?!

Dette er dagen da endringen starter 🌸

Start her nå; https://linktr.ee/mammaklinikken ❤️ Jeg hjelpe deg bli den 𝕥𝕖𝕥𝕥𝕖, 𝕤𝕥𝕖𝕣𝕜𝕖 𝕠𝕘 𝕤𝕞𝕖𝕣𝕥𝕖𝕗𝕣𝕚𝕖 𝕞𝕒𝕞𝕞𝕒𝕖𝕟 𝕤𝕠𝕞 𝕝𝕖𝕧𝕖𝕣 𝕕𝕖𝕥 𝕝𝕚𝕧𝕖𝕥 𝕕𝕦 ø𝕟𝕤𝕜𝕖𝕣 𝕟å! Trening, mammalivet, hverdagsmagi, fra klinikken ✨🤸
This is for you! 💌👇

https://linktr.ee/mammaklinikken

Kroppen din prøver ikke å være vanskelig.Den prøver å si ifra.Og kanskje er det nettopp derfor mange kvinner kjenner at ...
24/05/2026

Kroppen din prøver ikke å være vanskelig.

Den prøver å si ifra.

Og kanskje er det nettopp derfor mange kvinner kjenner at smertene kommer tilbake igjen og igjen — selv om de trener, strekker, prøver å “ta seg sammen” eller bare holder ut litt til.

Jeg ser det hele tiden på klinikken.

Kvinner som:
– holder inn magen hele dagen
– låser be**enet
– prøver å “beskytte” ryggen
– og gradvis mister kontakten med hvordan kroppen egentlig skal samarbeide

Da er det ikke rart at hofter, be**en, sete og korsrygg begynner å protestere.

For kroppen kompenserer.

Noen muskler jobber altfor mye.
Andre hjelper ikke til nok.

Og når magen ikke støtter godt nok i hverdagen, må hofter, sete og korsrygg gjøre mer av jobben alene.

Det handler ikke nødvendigvis om at du er svak.

Ofte handler det mer om:
– dårlig samarbeid i kroppen
– feil belastning over tid
– og at kroppen har blitt sliten av å kompensere

Mange kvinner går lenge med:
– stive hofter
– vondt i be**enet
– smerter inn mot setet
– murring i korsryggen

…og prøver å “fikse” det samme stedet om og om igjen.

Men kanskje problemet ikke sitter der du kjenner det mest.

Kanskje kroppen din bare trenger bedre støtte, bedre samarbeid og hjelp til å bruke magen og be**enbunnen på en smartere måte i hverdagen.

Det er akkurat derfor jeg skriver så mye om dette på bloggen nå.

Ikke for å gjøre kroppen mer komplisert.
Men for at flere kvinner skal forstå hvorfor kroppen føles som den gjør — og hva de faktisk kan gjøre med det.

Les mer her:
mammaklinikken.no/blogg (april innlegg)

**en **ensmerter

Dritt altså…Så satt den der igjen. Den klumpen i brystet. Hjertet som hopper. Kroppen som kjennes stressa ut selv om du ...
23/05/2026

Dritt altså…
Så satt den der igjen. Den klumpen i brystet. Hjertet som hopper. Kroppen som kjennes stressa ut selv om du egentlig ikke er stressa. Selv om du egentlig gjør noe som er bra.

Noen ganger skulle jeg virkelig ønske at livet bare var enkelt.

Men livet går opp og ned for oss alle.
For deg. For meg. For alle.

De siste dagene har jeg sittet og jobbet ekstremt mye med den nye hjemmesiden til Mammaklinikken. Og kanskje noen tenker:
“Så spennende!”

Og ja… det er det også.
Men det har samtidig truffet rett inn i en av mine største svakheter.

Jeg har dysleksi.
Og det å sitte og lese tekster igjen og igjen… redigere… flytte på ord… justere små detaljer… se på oppsett… lese én gang til… omskrive… kjenne etter… prøve å gjøre det bedre…

Det er noe av det tyngste jeg gjør.

Og det blir kanskje ikke lettere når slike ting også trigger gamle minner i kroppen.

Det er rart hvordan kroppen husker.

Men vet du hva?
Jeg er også utrolig stolt.

Skikkelig stolt over det jeg og assistentene mine har fått til så langt.
Stolt over hvor mye Mammaklinikken.no har vokst.
Stolt over at vi tør å utvikle oss, selv når det er skummelt og krevende.

Har vi kommet i mål?
Nei.

Er vi ferdige?
Heller ikke.

Kan ting alltid bli bedre?
Ja, selvfølgelig.

Men kanskje er det akkurat det livet handler om også.

At vi aldri blir helt “ferdige”.
At vi er i utvikling. I endring. På vei.

Og noen ganger ønsker vi at vi hadde kommet mye lenger enn det vi har.
Men vi må fortsatt starte med det første steget. Så det neste. Og så det neste igjen.

Det minner meg på hvor modig vekst egentlig er.

Så jeg ville bare dele dette med deg i dag.
For å minne deg på at vi alle står i noe. Selv de menneskene som ser ut som de har kontroll.

Og du?
Vi får det til.
Det lover jeg deg.

Og nå er jeg spent…
Hva synes du om den nye siden?
Jeg er faktisk skikkelig, skikkelig stolt 💛

Hvor mange kvinner går egentlig rundt og tenker:“Jeg skulle bare tatt tak i kroppen min litt tidligere…”Som om det finne...
21/05/2026

Hvor mange kvinner går egentlig rundt og tenker:

“Jeg skulle bare tatt tak i kroppen min litt tidligere…”

Som om det finnes en tidsfrist for å få tilbake kontakt med magen.
For å styrke be**enbunnen.
For å kjenne seg sterkere igjen.

Det gjør det ikke.

Og vet du hva som er interessant?

Hjernen vår er faktisk laget for å passe på andre.
For å huske matpakker, avtaler, følelser, behov og alt som må holdes sammen i hverdagen.

Så kanskje er det ikke så rart
at du har satt deg selv litt sist.

Ikke fordi du ikke bryr deg om kroppen din.
Men fordi hjernen din hele tiden har vært opptatt med å sørge for at alle andre har det bra først.

Jeg møter så mange kvinner som tror at:
– dårlig holdning
– svak mage
– lekkasjer
– stiv rygg
– eller følelsen av å ikke ha kontakt med kroppen lenger

bare er noe de må akseptere fordi barna har blitt større.

Men kroppen din slutter ikke å ha behov for støtte
selv om barna dine ikke lenger trenger å bæres på hofta.

Og ofte handler dette mindre om å “trene mer”
og mer om å lære kroppen å samarbeide igjen.

For når kroppen kompenserer lenge nok
så begynner mange å:
– holde pusten
– spenne seg feil
– skyve magen frem
– miste støtten fra innsiden

Og da kan helt vanlige ting føles tunge.

Det betyr ikke at kroppen er ødelagt.
Det betyr ofte bare at den trenger en annen start.

Kanskje dette innlegget traff deg.
Eller kanskje du kjenner noen som trenger å høre akkurat dette nå.

Da håper jeg du sender det videre ♥️

❤️

Mulig dette blir meg i morgen også 😂😂Sovende med kaffekoppen i hendene 🙈Bunaden er klar.Veska er fylt med plaster, müsli...
16/05/2026

Mulig dette blir meg i morgen også 😂😂
Sovende med kaffekoppen i hendene 🙈

Bunaden er klar.
Veska er fylt med plaster, müslibarer og et par spyposer – i tilfelle 😅

Yes… jeg er klar for tog, is, full kaosmodus og å vinke til kongen sammen med ungene 👑🇳🇴

Og helt ærlig?
Det er jo litt av sjarmen med 17. mai også.

Trøtte foreldre.
Overgira barn.
For lite søvn.
For mye sukker.
Og minner vi kommer til å le av senere ❤️

Hva er planene deres i morgen?

familieliv

Hvor mange kvinner går egentlig rundt og tenker:“Jeg skulle bare tatt tak i kroppen min litt tidligere…”Som om det finne...
14/05/2026

Hvor mange kvinner går egentlig rundt og tenker:

“Jeg skulle bare tatt tak i kroppen min litt tidligere…”

Som om det finnes en tidsfrist for å få tilbake kontakt med magen.
For å styrke be**enbunnen.
For å kjenne seg sterkere igjen.

Det gjør det ikke.

Og vet du hva som er interessant?

Hjernen vår er faktisk laget for å passe på andre.
For å huske matpakker, avtaler, følelser, behov og alt som må holdes sammen i hverdagen.

Så kanskje er det ikke så rart
at du har satt deg selv litt sist.

Ikke fordi du ikke bryr deg om kroppen din.
Men fordi hjernen din hele tiden har vært opptatt med å sørge for at alle andre har det bra først.

Jeg møter så mange kvinner som tror at:
– dårlig holdning
– svak mage
– lekkasjer
– stiv rygg
– eller følelsen av å ikke ha kontakt med kroppen lenger

bare er noe de må akseptere fordi barna har blitt større.

Men kroppen din slutter ikke å ha behov for støtte
selv om barna dine ikke lenger trenger å bæres på hofta.

Og ofte handler dette mindre om å “trene mer”
og mer om å lære kroppen å samarbeide igjen.

For når kroppen kompenserer lenge nok
så begynner mange å:
– holde pusten
– spenne seg feil
– skyve magen frem
– miste støtten fra innsiden

Og da kan helt vanlige ting føles tunge.

Det betyr ikke at kroppen er ødelagt.
Det betyr ofte bare at den trenger en annen start.

Kanskje dette innlegget traff deg.
Eller kanskje du kjenner noen som trenger å høre akkurat dette nå.

Da håper jeg du sender det videre ♥️

# treningsglede treningsinspirasjon

Kanskje er det ikke viljestyrken din det står på.Kanskje kroppen din bare har prøvd å holde deg oppe litt for lenge.Som ...
11/05/2026

Kanskje er det ikke viljestyrken din det står på.

Kanskje kroppen din bare har prøvd å holde deg oppe litt for lenge.

Som naprapat møter jeg mange kvinner som føler:– at magen ikke fungerer som før– at ryggen blir fort sliten– at kroppen ikke samarbeider– at de “burde fått det til”

Men ofte handler det ikke om å gjøre mer.

Det handler om:– pust– press– be**enbunn– holdning– hvordan kroppen brukes i hverdagen

Og kanskje viktigst:hvordan du tar vare på deg selv midt i alt annet.

For når hjernen er koblet til å ta vare på alle andre først,er det ikke rart at kroppen havner nederst på lista.

Du er ikke alene om å kjenne det sånn ♥️

Jeg har skrevet et blogginnlegg om mammamage, diastase og hva som faktisk kan hjelpe.

Les her:mammaklinikken.no/blogg

Det er kanskje ikke så rartat magen din fortsatt føles svak…selv om du prøver.For mange kvinner går rundt og:– holder in...
10/05/2026

Det er kanskje ikke så rart
at magen din fortsatt føles svak…
selv om du prøver.

For mange kvinner går rundt og:
– holder inn magen
– kniper
– prøver å “ta seg sammen”
– trener hardere
– tenker at de bare må bli flinkere

Men likevel kjenner de:
– at magen står ut
– lite støtte i kroppen
– vond rygg
– stive hofter
– lekkasjer
– dårlig holdning
– at kroppen ikke helt samarbeider

Og vet du hva?

Det betyr ikke nødvendigvis at du er svak.

Ofte handler det om at kroppen har begynt å kompensere.

Som naprapat ser jeg dette hele tiden:
Kvinner som gjør masse riktig…
men som aldri har fått vite hvordan kroppen faktisk er ment å samarbeide i hverdagen.

For magen din skal ikke bare se sterk ut.

Den skal:
– støtte deg når du går
– hjelpe deg når du løfter
– samarbeide med be**enbunnen
– gjøre at kroppen føles lettere å bruke

Og når den ikke gjør det,
så prøver kroppen å hjelpe til andre steder.

Det er ofte da mange begynner å kjenne:
– mer spenninger
– mer press
– mindre kontakt med kroppen

Og kanskje det viktigste:
Du er ikke alene om å kjenne det sånn ♥️

Derfor har jeg laget en gratis workshop
om mage, støtte og be**enbunn.

Skriv «KLAR»
så sender jeg deg informasjon 🌸

Mage, tarm og diastase - er det en sammenheng? 👉🏼⁣⁣⁣⁣⁣⁣Kort fortalt, så JA. ⁣⁣⁣⁣⁣⁣De kan alle bidra til at magen din ser...
07/05/2026

Mage, tarm og diastase - er det en sammenheng? 👉🏼⁣⁣⁣
⁣⁣⁣
Kort fortalt, så JA. ⁣⁣⁣
⁣⁣⁣
De kan alle bidra til at magen din ser større ut enn den egentlig er, eller at du føler deg dårligere helsemessig enn det du fortjener ⁣⁣❤️⁣
⁣⁣
For å jobbe riktig med magen, er det viktig å vite hva slags utgangspunkt du har! Alle mageøvelser er nemlig ikke for alle. ⁣⁣
⁣⁣
Sveip for tips til hvordan du kan få magen til å samarbeide bedre, og skriv “magetest” i kommentarfeltet for å få magetesten gratis 🥰

Adresse

Pilestredet 15
Oslo
0164

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Mammaklinikken legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Praksisen

Send en melding til Mammaklinikken:

Del