RFHL Malmö

RFHL Malmö RFHL Malmö - Rättigheter, Frigörelse, Hälsa och Likabehandling ÖPPETTIDER: Måndag-Torsdag 10-14

Ja så här har vi det ibland ,lugnt fridfullt.Christopher och Helena gjorde pannkakor så det var många som åt trevligt.Mv...
16/06/2026

Ja så här har vi det ibland ,lugnt fridfullt.
Christopher och Helena gjorde pannkakor så det var många som åt trevligt.
Mvh. Dick

15/06/2026

Onsdagslunchen utgår denna veckan till fördel för midsommarförberedelser!

🇸🇪💐🌞MIDSOMMAR🌞💐🇸🇪Rfhl och QvinnoQulan bjuder in till gemensamt midsommarfirande 19/6!Sittning 1 kl 11.30-13.00Sittning 2...
10/06/2026

🇸🇪💐🌞MIDSOMMAR🌞💐🇸🇪

Rfhl och QvinnoQulan bjuder in till gemensamt midsommarfirande 19/6!
Sittning 1 kl 11.30-13.00
Sittning 2 kl 13.30-15.00

Anmäl er här under SENAST 15/6 och skriv vilken sittning ni vill komma till. OBS! Anmäl er enbart på 1 sida - Rfhl ELLER QvinnoQulan! Vet ni någon som vill komma som inte har FB får ni gärna hänvisa till lokalen! Som vanligt är det först till kvarn på önskad sittning!

ALLA frågor skickas till [email protected]

Vi behöver några extra händer för dukning, hjälp med städning osv
Anmäl detta via messenger till Zarah Nilzon!

Varmt välkomna
önskar styrelserna!
🌞💐💙RFHL & QQ💛💐🌞

Onsdagslunchen 10/6:Köttgryta med ris och sallad!Anmälan som vanligt!Varmt välkomna!💜🧚🏼‍♀️
08/06/2026

Onsdagslunchen 10/6:
Köttgryta med ris och sallad!
Anmälan som vanligt!
Varmt välkomna!
💜🧚🏼‍♀️

Onsdagslunchen 3/5:Dick steker köttbullar med stekt potatis, pressgurka och lingon!Anmälan som vanligt!Varmt välkomna!💚🙋...
01/06/2026

Onsdagslunchen 3/5:

Dick steker köttbullar med stekt potatis, pressgurka och lingon!
Anmälan som vanligt!
Varmt välkomna!
💚🙋🏼‍♂️

Onsdagslunchen 27/5:Kycklingklubba med ris och curry/beas*s, sallad!Anmälan som vanligt!Varmt välkomna!💜
25/05/2026

Onsdagslunchen 27/5:

Kycklingklubba med ris och curry/beas*s, sallad!
Anmälan som vanligt!
Varmt välkomna!
💜

21/05/2026

Hej alla Rfhl människor!
Det känns verkligen som att pulsen är tillbaka på föreningen, lugnt och mycket kärlek bland våra gäster.
Också roligt att folk börjar komma mer och mer, nya ansikten som tillför en hel del! Vi gör en hel del aktiviteter som inte kostar någonting, det tycker jag är fint! Vi har varit på spontana promenader i parken,
haft många fina samtal och så klart även hjälpt en hel del människor med olika saker.
Värmer mitt hjärta när det kommer någon som har det svårt och kan få sig en fika och nya kläder, lite mat skadar inte heller!
Fortsätt gärna att lämna in det som ni inte behöver, för det går alltid åt till någon behövande!
Det känns riktigt roligt att vara på föreningen varje dag, det händer alltid något och det mesta är positivt.
Jag känner mig mycket uppskattad och det känns riktigt bra!
Kram på er allihop och ha en riktigt fin helg, det tänker jag ha! 🙋🏼‍♂️💚
Dick - Er ordförande för allas bästa!

Onsdagslunchen 20/5:Dick lagar gourmetbiffar med potatis och s*s! Anmälan som vanligt!Varmt välkomna!🙋🏼‍♂️💚
18/05/2026

Onsdagslunchen 20/5:

Dick lagar gourmetbiffar med potatis och s*s!
Anmälan som vanligt!
Varmt välkomna!
🙋🏼‍♂️💚

Veckorapport V 19Hej medlemmar!I veckan har vi haft bra med besökare, som både spelat Mulle, fikat och kommit för social...
11/05/2026

Veckorapport V 19

Hej medlemmar!

I veckan har vi haft bra med besökare, som både spelat Mulle, fikat och kommit för social samvaro!

Då det var få anmälda ställde vi in lunchen, men bjöd i gengäld de som kom hit på frullebullar.

Vi tackar Sirpa som exemplariskt sköter markservicen och håller ordning i lokalen!

Styrelsens arbete har fortgått med registervård/administration, mottagande av besökande, samtal och vår dagliga uppsökande verksamhet för personer som vi möjligtvis kan hjälpa på något vis. Vi har även hjälpt några med myndighetskontakter.

I torsdags var Christofer på föreningsträff och Dick & Zarah åkte till Stockholm för konferensen Skapa vägar tillsammans med NSPH och Hjärnkoll.

Det fundamentala i konferensen var behovet av långsiktighet, samverkan och att individer med erfarenhet av psykisk ohälsa ska få ordentligt inflytande.

Dick minglade flitigt och skapade många nyttiga kontakter för oss och Zarah fick berätta sin livshistoria relaterat till suicid och psykisk ohälsa för medverkande föreningar på NSPH Riks årsmöte. Detta var mycket uppskattat.

Stockholm lämnades med många nya erfarenheter, kontakter och mycket ny information i ryggsäcken för en stabil framtid för Rfhl Malmö.

Väl mött!
Styrelsen

Onsdagslunchen 13/5:Fläskpannkaka med lingon! Anmälan som vanligt!Komsi komsi!💜🙋🏼‍♀️
11/05/2026

Onsdagslunchen 13/5:

Fläskpannkaka med lingon! Anmälan som vanligt!
Komsi komsi!
💜🙋🏼‍♀️

Adress

Almbacksgatan 18
Malmö

Telefon

+46729170592

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när RFHL Malmö postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Praktiken

Skicka ett meddelande till RFHL Malmö:

Dela