28/05/2026
Vi har alla något i oss, bortom titlar, prestationer och historier vi bär på.
En egen gnista som får liv genom kropp, själ och tanke — genom trä, eld, jord, metall och vatten.
🪵 Trä i dig är våren. Visionen, riktningen, kraften att växa och börja om.
🔥 Eld är sommaren. Glädjen, hjärtat, modet att lysa och välja dig själv när det blåser.
🌏 Jord är sensommaren. Kroppen som bär, tryggheten, förmågan att landa och ge näring.
💨 Metall är hösten. Klarheten. Förmågan att skära bort, släppa taget och säga nej till det som inte längre är du.
❄️ Vatten är vintern. Stillheten, vilan, djupet där du hör din egen röst under allt brus.
Sinnet formar vad vi når, känner och blir. Men det är inte den vi är. Vi kan lära oss att använda tanken istället för att låta den köra oss.
När vi ställer oss i linje med vårt djupare jag vet kroppen. Då samspelar elementen, precis som årstiderna.
Mindre jakt.
Mer här och nu.
Mindre yta.
Mer riktning.
Läs vidare i Fredagsbrevet som kommer på mailen i morron 💚🌱